جستجو برای:
  • خانه
  • ثبت نام
  • ورود کاربر
  • خروج از ناحیه کاربری
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
  • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
social_buttons
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
  • درباره ما
  • اخبار
  • علاقمندی ها
مرکز آموزش ترویج علوم انسانی
  • خانه
  • همایش ها
  • دوره ها
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
    • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
    • کارگاه های مجازی سیستان و بلوچستان
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی لرستان
    • دوره های مجازی ایلام
    • دوره های مجازی کهگیلویه و بویراحمد
    • دوره های مجازی خراسان جنوبی
    • دوره های مجازی کردستان
    • دوره های مجازی هرمزگان
    • دوره های مجازی کرمان
  • مدرسان
  • وبلاگ
  • نشریه همانا
  • درباره ما
ورود / ثبت نام
0

وبلاگ

مرکز آموزش ترویج علوم انسانیاخبارمدیریت در آموزش و پرورشمعلمان رهبری جامعه را به عهده دارند

معلمان رهبری جامعه را به عهده دارند

25 آبان 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی
مدیریت در آموزش و پرورش
معلمان، رهبری جامعه را به عهده دارند

معلمان رهبری جامعه را به عهده دارند

معلمان رهبری جامعه را به عهده دارند: فنلاند کشوری است که تغییرات مهم و اساسی در زمینه ی آموزش در ساختارهای خود به وجود آورد تا جایی که به بهترین کشور جهان در حوزه ی آموزش و فرهنگ تبدیل شد.

صرف نظر از اینکه معلمان چقدر خوب در هر سیستم آموزشی، آموزش دیده باشند، عملکرد آموزش مناسب، نیاز به رهبری حرفه ای خوب در سطح مدارس دارد. بعضی کشورها اجازه می دهند مدارسشان به وسیله افرادی غیر از مربیان اداره شود به این امید که مدیریت به سبک تجاری بهره وری را بالا ببرد و عملکرد را بهبود بخشد. به طور مشابه، بعضی وقتها مقامات آموزش و پرورش محلی و مدیران، افرادی بدون تجربه معلمی و رهبری مدارس هستند. رهبران آموزش و پرورش فنلاند در مناطق آموزشی شهری بدون استثنا در دست مربیان حرفه ای است که تجربه کاری در زمینه آموزش و پرورش دارند. این عنصر مهمی در افزایش ارتباط و ایجاد اعتماد بین مدارس و اداره آموزش و پرورش است.

در فنلاند مدیران مدارس باید واجد شرایط تدریس در مدارسی که آنها را مدیریت می کنند باشید آنها همچنین باید تحصیلات دانشگاهی در مدیریت و رهبری آموزشی را، که توسط دانشگاه های في ارائه می شود، با موفقیت به پایان رسانده باشند. به این معنا که مدیرعامل یک شرکت بدون ان. شایستگی ها نمی تواند مدرسه ای را رهبری کند. در بیشتر مدارس فنلاند مدیر یک معلم باتجربه قابلیت های رهبری و شخصیتی مناسب است. در بیشتر مدارس مدیر برخی از دروس را درهرهن تدریس می کند. رهبری آموزشی یکی از حیطه های کلیدی رهبری حرفه ای مدرسه در فنلاند اس معلمان به چشم انداز مدیران خود اعتماد دارند و مدیران کار معلمان را درک می کنند. بنابراین رهبری مدیریت در مدارس فنلاند همچنان، که مشاهده گران خارجی شاهدش بودند، غیررسمی ولی اثربخش است.

قبل از دهه ۱۹۹۰، مدیر مدرسه شدن اغلب پاداش خدمات موفق به عنوان یک معلم بود. با وجود این، در بعضی موارد، معلمی جوان به مدیریت مدرسه منصوب می شد وقتی پست مدیریت در مدرسه ها مورد نیاز بود، به ندرت تجربه یا توانایی رهبری آزموده می شد. هیچ یک از مدیران نیاز به تجربه در زمینه های اداری، مدیریت مالی، یا لابی کردن سیاسی آن چنان که امروزه نیاز است، نداشتند. در اوایل دهه ۱۹۹۰ این شرایط به سرعت تغییر کرد. یکی از محرک های این تغییرات غیر متمرکزسازی دانش آموزان و مدیریت بخش عمومی و اداره آموزش و پرورش در فنلاند آن زمان بود. یک طرح مالی جدید که استقلال اداره امور شهری را فورا افزایش داد بر مدارس بیشتر قسمت های کشور نیز تأثیر گذاشت. مدیران مدارس کنترل بودجه مدارسشان را بر عهده گرفتند که در بعضی موارد شامل کنترل حقوق معلمان و هزینه های جاری نیز بود.

دومین محرک مرتبط با این تغییرات، یک بحران مالی غیرمنتظره بود که تأثیرات آن بر فنلاند بیشتر از خیلی از کشورهای غربی در اوایل دهه ۱۹۹۰ بود. مدیران مدارس تبدیل به بازوهای اجرایی اداره امور شهری شدند، که در مورد اینکه چگونه هزینه های آینده را کاهش دهند، تصمیم بگیرند. مدیران مدارس فنلاند خودشان را در شرایط مشابهی با مدیران اجرایی شرکت های بزرگ یافتند که باید شرکت خودشان را با رکود بازار تنظیم می کردند تصویر مدیر خاطره انگیزه مدرسه تغییر کرد. تغییرات اصلی آموزش و پرورش مانند اصلاح برنامه درسی در سال ۱۹۹۴ در درجه اول به خاطر نگرش حرفه ای و رهبری آموزشی به وسیله مدیران مدارس با موفقیت انجام شد. از آن زمان، این اجتماع رهبری در فنلاند به عنوان صدای انتقادی در شکل گیری سیاست های آموزشی و هدایت بهبود مدرسه براساس نیازهای معلمان، دانش آموزان و جامعه خدمت کرد. براساس این تجربه ها تصور این سخت است که اصلاح بازار گونه آموزش و پرورش که اغلب نقش مرکزی رهبری آموزشی را تضعیف می کرد، توانست در فنلاند اجرا شود. مدیران مدارس برای اولین بار بین این مفهوم و بهبود مدارس ایستادند.

برچسب ها: آموزشآموزش علوم انسانیدبیران متوسطه دوره دومدروس علوم انسانیدوره های آموزشیدوره های آنلایندوره های مجازیروش تدریسضمن خدمتعلوم انسانیکارگاه های مجازیهمایش علوم انسانی
قبلی فرهنگ آموزش در کشور فنلاند
بعدی مهمترین دلایل انتخاب شغل معلمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
همکاران ما
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • تدریس ادبیات
  • تدریس تاریخ
  • تدریس جامعه شناسی
  • تدریس دین و زندگی
  • تدریس روان شناسی
  • تدریس ریاضی
  • تدریس زبان انگلیسی
  • تدریس فلسفه
  • تدریس مجازی ادبیات فارسی
  • تدریس مجازی تاریخ
  • روش تدریس
  • روش تدریس ادبیات (عروض و قافیه)
  • روش تدریس جغرافیا
  • روش تدریس ریاضی و آمار
  • روش تدریس عربی
  • مدیریت در آموزش و پرورش
  • معرفی کتاب
  • همایش ها
برچسب‌ها
آموزش آموزش در فنلاند آموزش در کشور فنلاند آموزش علوم انسانی آموزش فلسفه آموزش مجازی آموزش و پرورش آموزش و پرورش تطبیقی آموزش و پرورش فنلاند امانوئل کانت تدریس جامعه شناسی دبیران متوسطه دوره دوم دروس علوم انسانی دوره دوره های آموزشی دوره های آنلاین دوره های مجازی دین و زندگی دینی رشته علوم انسانی روان شناسی روش تدریس ریاضی زبان انگلیسی ضمن خدمت علوم انسانی فلسفه فلسفه‌ی غرب فلسفه‌ی یونانی فیلسوفان اسلامی مدیریت در آموزش و پرورش مرکز ترویج علوم انسانی منطق ارسطویی موزش‌های الکترونیکی نحوه‌ی تدریس دین و زندگی هراکلیتوس همایش علوم انسانی هوش های چندگانه هویت وجودشناسی در فلسفه 11 و 12 کارگاه های آموزشی کارگاه های مجازی یادگیری یادگیری محتوای الکترونیکی
  • Popular
  • Recent
  • Comments
دسته بندی ها
  • سیستان و بلوچستان
  • کارگاه ایلام
  • کارگاه تبریز
  • کارگاه خراسان جنوبی
  • کارگاه سمنان
  • کارگاه کردستان
  • کارگاه کرمان
  • کارگاه کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگاه لرستان
  • کارگاه مازندران
  • کارگاه مرکزی
  • کارگاه هرمزگان
  • کارگاه همدان
محصولات
  • دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان) دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان)
    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان) دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان) دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان)
    نمره 4.67 از 5

    399000تومان رایگان!
  • آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان) آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
همکاران ما
همکاران ما
بایگانی
  • اسفند ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۹
  • دی ۱۳۹۹
  • آذر ۱۳۹۹
  • آبان ۱۳۹۹
  • مهر ۱۳۹۹
  • شهریور ۱۳۹۹
  • مرداد ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۸
  • دی ۱۳۹۸
  • آذر ۱۳۹۸
  • آبان ۱۳۹۸
درباره ما

ما در مرکز ترویج علوم انسانی برآنیم که گره های آموزش‌ای را که در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با آن مواجهه هستیم٬ فارغ از شعارزدگی بگشایم.

تماس با ما
  • تهران، خیابان انقلاب خیابان دوازده فروردین
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • اخبار
  • خانه
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد کارگاه های مجازی مرکز ترویج مطلع شوید.

انتشارات خیلی سبز |‌ انتشارات مهروماه

© ۲۰۲۰. حمایت شده توسط  مرکز ترویج علوم انسانی