جستجو برای:
  • خانه
  • ثبت نام
  • ورود کاربر
  • خروج از ناحیه کاربری
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
  • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
social_buttons
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
  • درباره ما
  • اخبار
  • علاقمندی ها
مرکز آموزش ترویج علوم انسانی
  • خانه
  • همایش ها
  • دوره ها
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
    • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
    • کارگاه های مجازی سیستان و بلوچستان
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی لرستان
    • دوره های مجازی ایلام
    • دوره های مجازی کهگیلویه و بویراحمد
    • دوره های مجازی خراسان جنوبی
    • دوره های مجازی کردستان
    • دوره های مجازی هرمزگان
    • دوره های مجازی کرمان
  • مدرسان
  • وبلاگ
  • نشریه همانا
  • درباره ما
ورود / ثبت نام
0

وبلاگ

مرکز آموزش ترویج علوم انسانیاخبارمدیریت در آموزش و پرورشعلل بی انضباطی دانش آموزان

علل بی انضباطی دانش آموزان

23 دی 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی
مدیریت در آموزش و پرورش
علل بی انضباطی دانش آموزان

علل بی انضباطی دانش آموزان

علل بی انضباطی دانش آموزان: عوامل مختلف می توانند باعث بی انضباطی دانش آموزان شوند، بعضی از این عوامل در بیرون از موقعیت کلاس قرار دارند و برخی دیگر ممکن است بر حسب موقعیت کلاس درس ایجاد یا حداقل تقویت شوند.

شرایط خانه می تواند دانش آموزان را مستعد بی انضباطی سازد. دانش آموزانی که طلاق و جدایی والدین را تجربه کرده اند یا در حال تجربه این اتفاق هستند، غالبا ممکن است در مدرسه گوشه گیر یا برعکس مخل نظم شوند.

دانش آموزان خانواده های بی ثبات، به ویژه بعضی از آنها که در خانه، نبود سرپرستی یا مراقبت را تجربه کرده اند، در مدرسه بیشتر اختلال ایجاد میکنند.

در مدارس مناطقی که چنین مشکلاتی وجود دارد لازم است برای جبران کمبودهایی که دانش آموزان در خانه داشته اند، محیطی منضبط، نظام مند و پرمحبت فراهم شود.

مشکل بعدی ممکن است تفاوت ارزش هایی باشد که دانش آموزان در خانه و مدرسه به آن ترغیب می شوند. بعضی از والدین خود از مدرسه سودی نبرده اند و تجربه منفی از تحصیل دارند و بنابراین بعید است علاقه زیادی به عملکرد کودکانشان در مدرسه نشان دهند.

مدرسه باید با این دسته از والدین رابطه مثبت تری برقرار کند. از نظر تحولی (رشدی)، دانش آموزان در سنین معین (به خصوص در اوایل نوجوانی( نیاز به نافرمانی خواهند داشت و در کلاس درس درصدد جلب توجه برخواهند آمد.

البته، مدارس و معلمان نیز می توانند به وقوع بی انضباطی کمک کنند. دروسی که دانش آموزان آنها را خسته کننده یا بی ربط احساس می کنند، به آسانی ممکن است باعث بی انضباطی شوند و مدارس و معلمانی که بسیار سلطه گر هستند یا نسبت به انضباط بسیار سهل گیرند، بیشتر با رفتار – اخلالگرانه روبه رو می شوند.

و سرانجام بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و رفتار آنها در مدرسه ارتباطی آشکار وجود دارد. پیشرفت ضعیف، دانش آموز را از مدرسه بیزار میکند و غالبا منجر به بی انضباطی می شود.

بنابراین می توان با تهیه برنامه درسی مناسب به نحوی که برای تمام دانش آموزان امکان تجربه موفقیت فراهم شود، بی انضباطی را محدود کرد.

برچسب ها: آموزشآموزش علوم انسانیبررسی علل بی انضباطی دانش آموزانبررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزاندبیران متوسطه دوره دومدروس علوم انسانیدوره های آموزشیدوره های آنلایندوره های مجازیروش تدریسضمن خدمتعلل بي انضباطي در دانش آموزان و راهکارهای براي پيشگيريعلل بی انضباطی دانش آموزانعلل بی انضباطی دانش آموزان در کلاسعلل بی انضباطی دانش آموزان در مدرسهعلوم انسانیکارگاه های مجازیمقاله علل بی انضباطی دانش آموزانهمایش علوم انسانی
قبلی چالش های آموزشی یونسکو
بعدی حلقه های مرتبط با نظریه یادگیری رفتاری

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
همکاران ما
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • تدریس ادبیات
  • تدریس تاریخ
  • تدریس جامعه شناسی
  • تدریس دین و زندگی
  • تدریس روان شناسی
  • تدریس ریاضی
  • تدریس زبان انگلیسی
  • تدریس فلسفه
  • تدریس مجازی ادبیات فارسی
  • تدریس مجازی تاریخ
  • روش تدریس
  • روش تدریس ادبیات (عروض و قافیه)
  • روش تدریس جغرافیا
  • روش تدریس ریاضی و آمار
  • روش تدریس عربی
  • مدیریت در آموزش و پرورش
  • معرفی کتاب
  • همایش ها
برچسب‌ها
آموزش آموزش در فنلاند آموزش در کشور فنلاند آموزش علوم انسانی آموزش فلسفه آموزش مجازی آموزش و پرورش آموزش و پرورش تطبیقی آموزش و پرورش فنلاند امانوئل کانت تدریس جامعه شناسی دبیران متوسطه دوره دوم دروس علوم انسانی دوره دوره های آموزشی دوره های آنلاین دوره های مجازی دین و زندگی دینی رشته علوم انسانی روان شناسی روش تدریس ریاضی زبان انگلیسی ضمن خدمت علوم انسانی فلسفه فلسفه‌ی غرب فلسفه‌ی یونانی فیلسوفان اسلامی مدیریت در آموزش و پرورش مرکز ترویج علوم انسانی منطق ارسطویی موزش‌های الکترونیکی نحوه‌ی تدریس دین و زندگی هراکلیتوس همایش علوم انسانی هوش های چندگانه هویت وجودشناسی در فلسفه 11 و 12 کارگاه های آموزشی کارگاه های مجازی یادگیری یادگیری محتوای الکترونیکی
  • Popular
  • Recent
  • Comments
دسته بندی ها
  • سیستان و بلوچستان
  • کارگاه ایلام
  • کارگاه تبریز
  • کارگاه خراسان جنوبی
  • کارگاه سمنان
  • کارگاه کردستان
  • کارگاه کرمان
  • کارگاه کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگاه لرستان
  • کارگاه مازندران
  • کارگاه مرکزی
  • کارگاه هرمزگان
  • کارگاه همدان
محصولات
  • دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان) دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان)
    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان) دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان) دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان)
    نمره 4.67 از 5

    399000تومان رایگان!
  • آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان) آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
همکاران ما
همکاران ما
بایگانی
  • اسفند ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۹
  • دی ۱۳۹۹
  • آذر ۱۳۹۹
  • آبان ۱۳۹۹
  • مهر ۱۳۹۹
  • شهریور ۱۳۹۹
  • مرداد ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۸
  • دی ۱۳۹۸
  • آذر ۱۳۹۸
  • آبان ۱۳۹۸
درباره ما

ما در مرکز ترویج علوم انسانی برآنیم که گره های آموزش‌ای را که در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با آن مواجهه هستیم٬ فارغ از شعارزدگی بگشایم.

تماس با ما
  • تهران، خیابان انقلاب خیابان دوازده فروردین
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • اخبار
  • خانه
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد کارگاه های مجازی مرکز ترویج مطلع شوید.

انتشارات خیلی سبز |‌ انتشارات مهروماه

© ۲۰۲۰. حمایت شده توسط  مرکز ترویج علوم انسانی