جستجو برای:
  • خانه
  • ثبت نام
  • ورود کاربر
  • خروج از ناحیه کاربری
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
  • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
social_buttons
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
  • درباره ما
  • اخبار
  • علاقمندی ها
مرکز آموزش ترویج علوم انسانی
  • خانه
  • همایش ها
  • دوره ها
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
    • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
    • کارگاه های مجازی سیستان و بلوچستان
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی لرستان
    • دوره های مجازی ایلام
    • دوره های مجازی کهگیلویه و بویراحمد
    • دوره های مجازی خراسان جنوبی
    • دوره های مجازی کردستان
    • دوره های مجازی هرمزگان
    • دوره های مجازی کرمان
  • مدرسان
  • وبلاگ
  • نشریه همانا
  • درباره ما
ورود / ثبت نام
0

وبلاگ

مرکز آموزش ترویج علوم انسانیاخبارروش تدریستدریس تعاملی ، جنسیت و کمرویی

تدریس تعاملی ، جنسیت و کمرویی

30 دی 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی
روش تدریس
ضمن خدمت، کارگاه های مجازی، روش تدریس، دبیران متوسطه دوره دوم، دوره های مجازی، دوره های آموزشی، دوره های آنلاین، علوم انسانی، آموزش، آموزش علوم انسانی، همایش علوم انسانی، دروس علوم انسانی

تدریس تعاملی ، جنسیت و کمرویی: آموزش مستقیم و تدریس تعاملی ممکن است به سود پسران و به زیان دختران و دانش آموزان کمرو باشد.

انتقادی که به آموزش مستقیم و به خصوص بخش تعاملی تدریس برای کل کلاس وارد شده این است که آموزش مستقیم و تدریس تعاملی ممکن است به سود پسران و به زیان دختران و دانش آموزان کمرو باشد.

به نظر می رسد دلیل این امر طبیعت جرأت ورزتر پسران و جرأت ورزی کمتر دانش آموزان کمرو در کلاس درس باشد.

این امر به این معنا است که احتمال داوطلب شدن در پاسخگویی به سؤالها و تسلط بر دروس برای پسران بسیار بیشتر خواهد بود و دانش آموزان کمرو از انجام چنین کارهایی اجتناب خواهند کرد.

در این روش پسران جرأت ورزتر ممکن است با هزینه سایر دانش آموزان بر درس تسلط یابند.

مشارکت نکردن عمدی برخی از دانش آموزان، که به «پدیده اسب سوار بدون مانع» (یکه تازی) معروف است، مشکل بالقوه دیگری در تدریس تعاملی برای کل کلاس می باشد.

این مسئله به این واقعیت بر می گردد که برخی از دانش آموزان به دلیل فقدان اعتماد به نفس یا بی میلی، از مشارکت فعال در درس اجتناب می کنند و اجازه میدهند که دانش آموزان دیگر همه کارها را انجام دهند.

البته می توان با اقدامات معلم فکور به آسانی از این مشکلات دور شد.

بنابراین لازم است معلم به هنگام سؤال پرسیدن، مطمئن شود که نه تنها دانش آموزان داوطلب یا سمج بلکه همه دانش آموزان به پاسخگویی به سؤالها ترغیب می شوند.

یک روش برای حصول اطمینان از انجام این کار دور زدن در کلاس با نظمی متغیر و یا داشتن فهرست اسامی دانش آموزان روی میز معلم است که بتوان به سرعت جلوی اسم دانش آموزانی که جواب می دهند، علامت گذاشت.

وقتی معلم به طور منظم در کلاس دور می زند باید مطمئن باشد که ترتیب دور زدن برای دانش آموزان معلوم نیست وگرنه برخی از دانش آموزان وقتی که می دانند نوبت آنها برای جواب دادن نزدیک است، از زیر تکلیف در می روند.

همچنین معلم باید اطمینان یابد که دختران نیز به اندازه پسران فرصت پاسخگویی به سؤال ها را داشته باشند.

در میان دانش آموزان خردسال جلوگیری از فریاد زدن دانش آموزانی که پاسخها را با صدای بلند عنوان می کنند، حائز اهمیت است؛ زیرا انجام چنین کاری معمولا از جانب جرأت ورزترین دانش آموزان صورت می گیرد.

وسوسه شدن معلم برای مخاطب قرار دادن دانش آموزانی که تصور می کند احتمال ارائه پاسخ صحیح به سؤال از سوی آنها بیشتر است، وضعیت دیگری است که معلم باید از آن اجتناب کند.

برای اجتناب از اشتباهات مکرر دانش آموزان ضعیف تر ، که در کسب احساس تسلط کمکی به آنها نخواهد کرد، ممکن است تغییر دشواری سؤالها متناسب با توان علمی دانش آموزی که از او سؤال می شود، لازم باشد. مشارکت همه دانش آموزان در درس، اهمیت دارد.

برچسب ها: آموزشآموزش علوم انسانیتدریس تعاملیتدریس تعاملی چیستدبیران متوسطه دوره دومدروس علوم انسانیدوره های آموزشیدوره های آنلایندوره های مجازیروش تدریسروش تدریس تعاملیروشهای تدریس تعاملیضمن خدمتعلوم انسانیکارگاه های مجازیکمروییکمرویی دانش آموزانکمرویی در دانش آموزانکمرویی در کودکانکمرویی و اضطراب اجتماعیکمرویی و خجالتهمایش علوم انسانی
قبلی بحث کلاسی و رابطه آن با پرسشگری
بعدی تمرین انفرادی و گروهی برای یادگیری مهم است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
همکاران ما
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • تدریس ادبیات
  • تدریس تاریخ
  • تدریس جامعه شناسی
  • تدریس دین و زندگی
  • تدریس روان شناسی
  • تدریس ریاضی
  • تدریس زبان انگلیسی
  • تدریس فلسفه
  • تدریس مجازی ادبیات فارسی
  • تدریس مجازی تاریخ
  • روش تدریس
  • روش تدریس ادبیات (عروض و قافیه)
  • روش تدریس جغرافیا
  • روش تدریس ریاضی و آمار
  • روش تدریس عربی
  • مدیریت در آموزش و پرورش
  • معرفی کتاب
  • همایش ها
برچسب‌ها
آموزش آموزش در فنلاند آموزش در کشور فنلاند آموزش علوم انسانی آموزش فلسفه آموزش مجازی آموزش و پرورش آموزش و پرورش تطبیقی آموزش و پرورش فنلاند امانوئل کانت تدریس جامعه شناسی دبیران متوسطه دوره دوم دروس علوم انسانی دوره دوره های آموزشی دوره های آنلاین دوره های مجازی دین و زندگی دینی رشته علوم انسانی روان شناسی روش تدریس ریاضی زبان انگلیسی ضمن خدمت علوم انسانی فلسفه فلسفه‌ی غرب فلسفه‌ی یونانی فیلسوفان اسلامی مدیریت در آموزش و پرورش مرکز ترویج علوم انسانی منطق ارسطویی موزش‌های الکترونیکی نحوه‌ی تدریس دین و زندگی هراکلیتوس همایش علوم انسانی هوش های چندگانه هویت وجودشناسی در فلسفه 11 و 12 کارگاه های آموزشی کارگاه های مجازی یادگیری یادگیری محتوای الکترونیکی
  • Popular
  • Recent
  • Comments
دسته بندی ها
  • سیستان و بلوچستان
  • کارگاه ایلام
  • کارگاه تبریز
  • کارگاه خراسان جنوبی
  • کارگاه سمنان
  • کارگاه کردستان
  • کارگاه کرمان
  • کارگاه کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگاه لرستان
  • کارگاه مازندران
  • کارگاه مرکزی
  • کارگاه هرمزگان
  • کارگاه همدان
محصولات
  • دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان) دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان)
    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان) دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان) دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان)
    نمره 4.67 از 5

    399000تومان رایگان!
  • آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان) آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
همکاران ما
همکاران ما
بایگانی
  • اسفند ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۹
  • دی ۱۳۹۹
  • آذر ۱۳۹۹
  • آبان ۱۳۹۹
  • مهر ۱۳۹۹
  • شهریور ۱۳۹۹
  • مرداد ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۸
  • دی ۱۳۹۸
  • آذر ۱۳۹۸
  • آبان ۱۳۹۸
درباره ما

ما در مرکز ترویج علوم انسانی برآنیم که گره های آموزش‌ای را که در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با آن مواجهه هستیم٬ فارغ از شعارزدگی بگشایم.

تماس با ما
  • تهران، خیابان انقلاب خیابان دوازده فروردین
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • اخبار
  • خانه
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد کارگاه های مجازی مرکز ترویج مطلع شوید.

انتشارات خیلی سبز |‌ انتشارات مهروماه

© ۲۰۲۰. حمایت شده توسط  مرکز ترویج علوم انسانی