جستجو برای:
  • خانه
  • ثبت نام
  • ورود کاربر
  • خروج از ناحیه کاربری
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
  • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
social_buttons
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
  • درباره ما
  • اخبار
  • علاقمندی ها
مرکز آموزش ترویج علوم انسانی
  • خانه
  • همایش ها
  • دوره ها
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
    • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
    • کارگاه های مجازی سیستان و بلوچستان
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی لرستان
    • دوره های مجازی ایلام
    • دوره های مجازی کهگیلویه و بویراحمد
    • دوره های مجازی خراسان جنوبی
    • دوره های مجازی کردستان
    • دوره های مجازی هرمزگان
    • دوره های مجازی کرمان
  • مدرسان
  • وبلاگ
  • نشریه همانا
  • درباره ما
ورود / ثبت نام
0

وبلاگ

مرکز آموزش ترویج علوم انسانیاخبارروش تدریسبرنامه درسی عالی ، معلمان و مدارس خوب

برنامه درسی عالی ، معلمان و مدارس خوب

6 آذر 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی
روش تدریس، مدیریت در آموزش و پرورش
معلمان و مدارس عالی، برنامه درسی عالی

معلمان و مدارس عالی، برنامه درسی عالی

معلمان و مدارس عالی، برنامه درسی عالی: به طور خلاصه، براساس دیدگاه بین المللی، چه چیز نقطه قوت نسبی تربیت معلم فنلاند است؟ آنچه جهان می‌تواند از آموزش در فنلاند بیاوزد.

به طور خلاصه، براساس دیدگاه بین المللی، چه چیز نقطه قوت نسبی تربیت معلم فنلاند است؟ اول، اگرچه فرایند بولگانا همه ساختار آموزش عالی اروپا و سیاست‌ها را هدایت می‌کرد هیچ اجباری در مورد اینکه چگونه کشورهای عضو باید برنامه‌های درسی طراحی کنند یا تربیت معلم‌شان را سازماندهی کنند وجود ندارد.

تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای در سیاست‌های تربیت معلم ملی و اجرای سیستم‌های آموزشی اروپایی وجود دارد و خواهد داشت. در بین این اعضای سیستم‌های تربیت معلم اروپا، فنلاند این خصیصه را داراست:

  • با استعدادترین و تواناترین افراد وارد حرفه معلمی می‌شوند

از زمانی که وظیفه تربیت معلم مدارس ابتدایی به دانشگاه‌ها محول شد و دیپلم معلمی به درجه فوق لیسانس در اواخر دهه ۱۹۷۰ ارتقاء یافت، فنلاند تواناترین و با استعدادترین جوانان را برای معلمی جذب کرد.

همان طور که پیش از این گفته شد، یک عامل فرهنگی قوی در برنامه ریزی شغلی برای جوانان وجود دارد اما آن به تنهایی نمی‌تواند این محبوبیت پایدار معلمی را شرح دهد.

دو عنصر برجسته دیگر را می‌توان شناسایی کرد: اول، نیاز به درجه فوق لیسانس در علوم تربیتی یک بنیان حرفه‌ای رقابتی، نه فقط به عنوان معلم ابتدایی شدن، بلکه برای خیلی مشاغل دیگر، که شامل کار در اداره آموزش و پرورش و کار در بخش خصوصی است، ایجاد کرد.

همه معلمان فارغ التحصيل به طور کامل واجد شرایط ثبت نام در تحصیلات دکترا هستند، که همچنان در فنلاند بدون شهریه است.

دوم، بسیاری از جوانان فنلاندی معلمی را برای شغل اول زندگی‌شان انتخاب می‌کنند؛ زیرا کار در مدارس دارای استقلال، حرفه‌ای با منزلت بالا، قابل مقایسه با کارهایی مثل پزشکی، وکالت و یا معماری است، افزایش کنترل خارجی بر کار معلمان در مدارس از طریق پاسخ گویی بر مبنای آزمون یا مقررات اجباری مرکزی به احتمال زیاد بسیاری از جوانان با استعداد را به شغل‌های حرفهای دیگر، که می‌توانند در بروز خلاقیت و ابتکارشان آزادی داشته باشند، خواهد کشاند.

  • همکاری نزدیکی بین دانشکده‌های موضوعی و مدارس آموزش و پرورش وجود دارد

آموزش دبیران به صورت مشترک سازماندهی شده است و هماهنگی برای اطمینان از تسلط کامل بر موضوعاتی که تدریس شده و هم شایستگی‌های آموزشی به روز برای همه فارغ التحصیلان وجود دارد.

استادان در دانشگاه‌های فنلاند به تربیت معلم به عنوان یکی از اجزاء مهم از برنامه‌های علمی‌شان می‌نگرند. مدرسان و بعضی اساتید در دانشکده‌های موضوعی متخصص در تدریس رشته‌ای که باعث افزایش همکاری بین تربیت معلم می‌شود هستند.

همچنین دانشکده‌های علوم تربیتی و موضوعات متنوع در دانشگاه‌ها به طور قطع به هم وابسته‌اند. آنها فقط زمانی می‌توانند پیشرفت‌ها و موفقیت پایداری به دست بیاورند که همه تلاششان را بکنند.

  • تربیت معلم پژوهش محور است

تربیت معلم در فنلاند به خاطر ساختار پژوهش محور و سیستماتیکش مورد توجه قرار گرفته است. همه معلمان فارغ التحصیل، براساس طبیعت مدرکشان، پایان نامه پژوهش محور کارشناسی ارشد را همراه با تحصیل دقیق نظریه‌ها، روش‌ها و بازاندیشی انتقادی همانند دیگر رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های فنلاند در این سطح تکمیل می‌کنند.

رویکرد پژوهشی به تربیت معلم، معلمان را برای کار کردن در محیط‌هایاجتماعی و آموزشی پیچیده و در حال تغییر آماده می‌کند.

همچنین آموزش علمی پژوهش محور برای اجرای سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش کشور آمادگی ایجاد می‌کند.

برای مثال افزایش صلاحیت حرفه‌ای منجر به افزایش اعتماد به معلمان و مدارس در مورد طراحی برنامه درسی ارزشیابی دانش آموزان، گزارش عملکرد دانش آموزان و بهبود مدرسه می‌شود.

فنلاند به طور موفقیت آمیزی تحقیق، دانش محتوا و آموزش و اجرای برنامه‌های تربیت معلم را تلفيق کرده است.

در واقع، این تمرکز بر تحقیق دو بخش مهم برای تربیت معلم دارد. یافته‌های تحقیقی، بنیان حرفه‌ای برای معلمان به منظور آموزش و فعالیت اثر بخش در یک جامعه پیچیده دانش بنیان ایجاد می‌کند.

تربیت معلم – در هر جامعه‌ای – پتانسیل پیشرفت به عنوان یک رشته اثربخش برای فعالیت حرفه‌ای فقط از طریق تجربة قوي معاصر، تحقیق علمی را دارد.

حرفه‌ای بودن به عنوان مشخصه اصلی نیاز آموزشی که امکان دسترسی و درک معلمان از توسعه مداوم در حرفه خودشان و اینکه آنها به راحتی می‌تواند دانش جدید را در ساختار کاری‌شان پیاده کنند، فراهم می‌کند.

در نتیجه، توسعه بیشتر تربیت معلم فنلاند به طور ضروری باید بر مبنای دستاوردهای مرتبط تحقيق و توسعه بین المللی و با کیفیت باشد.

بزرگترین پتانسیل تربیت معلم فنلاند صدها جوان با انگیزه و با استعداد است که هر سال متقاضی ورود به برنامه‌های تربیت معلم هستند. این عنصری بسیار مهم برای تداوم و موفقیت آتی تربیت معلم فنلاند است.

جوانان فنلاندی مجذوب معلمی هستند؛ زیرا آن را به عنوان یک حرفه مستقل، قابل احترام و برانگیزاننده می‌دانند که آزادی و تحقق آرزوهایشان را در بردارد.

با وجود این، فارغ التحصیلان مدرسه متوسطه دوم نیز وقتی درباره آینده شغلیشان تصمیم می‌گیرند، کیفیت بالقوه تربیت معلم را می‌سنجند. بنابراین بهتر است که تربیت معلم فنلاند به توسعه ادامه بدهد تا مطمئن شود که در آینده آن همچنان یک گزینه جذاب و رقابت برانگیز برای جوانان توانمند باقی خواهد ماند.

وضعیت حرفه‌ای معلمان در جامعه فنلاند یک پدیده فرهنگی است اما اینکه معلمان چگونه برای آموزش در کلاس درس آماده می‌شوند و در اجتماعات حرفه‌ای مشارکت می‌کنند ویژگی‌هایی است که به تربیت معلمی بستگی دارد که به طور نظام مند طراحی و اجرا شده باشد.

برای دیگر کشورها تقلید از سیستم برنامه درسی فنلاند با جنبه‌های سازمانی مدارس ممکن است استراتژی خردمندانه‌ای نباشد.

با وجود این، یک درس مثبت، که خود فنلاندی‌ها به وسیله بالا بردن سطح تربیت معلم در برابر دیگر حرفه‌های علمی یاد گرفته اند، شایسته توجه ویژه و بررسی دقیق‌تری است.

یک شرط مهم برای جذب همه ساله بیشتر جوانان توانا در تربیت معلم این است که کار معلم باید یک حرفه مستقل و قابل احترام به جای تمرکز بر اجرای فنی استانداردهای خارجی اجباری، آزمون‌های بی‌پایان و مسئولیت‌های اداری است.

برچسب ها: آموزشآموزش ابتدایی در فنلاندآموزش در فنلاندآموزش در کشور فنلاندآموزش در مدارس فنلاندآموزش عالی در فنلاندآموزش علوم انسانیآموزش فنلاندآموزش فنلاندیآموزش مجازی در فنلاندبرنامه درسیبرنامه درسی برای کنکوربرنامه درسی برای کنکور انسانیبرنامه درسی شبکه آموزشبرنامه درسی ملیبرنامه درسی وزارت علومدبیران متوسطه دوره دومدروس علوم انسانیدوره های آموزشیدوره های آنلایندوره های مجازیروش آموزش در فنلاندروش تدریسضمن خدمتعلوم انسانیکارگاه های مجازیهمایش علوم انسانی
قبلی زمانی برای بازاندیشی آموزشی
بعدی تضادهای آموزش و پرورش فنلاند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
همکاران ما
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • تدریس ادبیات
  • تدریس تاریخ
  • تدریس جامعه شناسی
  • تدریس دین و زندگی
  • تدریس روان شناسی
  • تدریس ریاضی
  • تدریس زبان انگلیسی
  • تدریس فلسفه
  • تدریس مجازی ادبیات فارسی
  • تدریس مجازی تاریخ
  • روش تدریس
  • روش تدریس ادبیات (عروض و قافیه)
  • روش تدریس جغرافیا
  • روش تدریس ریاضی و آمار
  • روش تدریس عربی
  • مدیریت در آموزش و پرورش
  • معرفی کتاب
  • همایش ها
برچسب‌ها
آموزش آموزش در فنلاند آموزش در کشور فنلاند آموزش علوم انسانی آموزش فلسفه آموزش مجازی آموزش و پرورش آموزش و پرورش تطبیقی آموزش و پرورش فنلاند امانوئل کانت تدریس جامعه شناسی دبیران متوسطه دوره دوم دروس علوم انسانی دوره دوره های آموزشی دوره های آنلاین دوره های مجازی دین و زندگی دینی رشته علوم انسانی روان شناسی روش تدریس ریاضی زبان انگلیسی ضمن خدمت علوم انسانی فلسفه فلسفه‌ی غرب فلسفه‌ی یونانی فیلسوفان اسلامی مدیریت در آموزش و پرورش مرکز ترویج علوم انسانی منطق ارسطویی موزش‌های الکترونیکی نحوه‌ی تدریس دین و زندگی هراکلیتوس همایش علوم انسانی هوش های چندگانه هویت وجودشناسی در فلسفه 11 و 12 کارگاه های آموزشی کارگاه های مجازی یادگیری یادگیری محتوای الکترونیکی
  • Popular
  • Recent
  • Comments
دسته بندی ها
  • سیستان و بلوچستان
  • کارگاه ایلام
  • کارگاه تبریز
  • کارگاه خراسان جنوبی
  • کارگاه سمنان
  • کارگاه کردستان
  • کارگاه کرمان
  • کارگاه کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگاه لرستان
  • کارگاه مازندران
  • کارگاه مرکزی
  • کارگاه هرمزگان
  • کارگاه همدان
محصولات
  • دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان) دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان)
    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان) دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان) دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان)
    نمره 4.67 از 5

    399000تومان رایگان!
  • آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان) آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
همکاران ما
همکاران ما
بایگانی
  • اسفند ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۹
  • دی ۱۳۹۹
  • آذر ۱۳۹۹
  • آبان ۱۳۹۹
  • مهر ۱۳۹۹
  • شهریور ۱۳۹۹
  • مرداد ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۸
  • دی ۱۳۹۸
  • آذر ۱۳۹۸
  • آبان ۱۳۹۸
درباره ما

ما در مرکز ترویج علوم انسانی برآنیم که گره های آموزش‌ای را که در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با آن مواجهه هستیم٬ فارغ از شعارزدگی بگشایم.

تماس با ما
  • تهران، خیابان انقلاب خیابان دوازده فروردین
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • اخبار
  • خانه
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد کارگاه های مجازی مرکز ترویج مطلع شوید.

انتشارات خیلی سبز |‌ انتشارات مهروماه

© ۲۰۲۰. حمایت شده توسط  مرکز ترویج علوم انسانی