جستجو برای:
  • خانه
  • ثبت نام
  • ورود کاربر
  • خروج از ناحیه کاربری
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
  • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
social_buttons
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
  • درباره ما
  • اخبار
  • علاقمندی ها
مرکز آموزش ترویج علوم انسانی
  • خانه
  • همایش ها
  • دوره ها
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
    • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
    • کارگاه های مجازی سیستان و بلوچستان
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی لرستان
    • دوره های مجازی ایلام
    • دوره های مجازی کهگیلویه و بویراحمد
    • دوره های مجازی خراسان جنوبی
    • دوره های مجازی کردستان
    • دوره های مجازی هرمزگان
    • دوره های مجازی کرمان
  • مدرسان
  • وبلاگ
  • نشریه همانا
  • درباره ما
ورود / ثبت نام
0

وبلاگ

مرکز آموزش ترویج علوم انسانیاخبارروش تدریسایجاد جو کلاس خوشایند وظیفه معلم است

ایجاد جو کلاس خوشایند وظیفه معلم است

30 بهمن 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی
روش تدریس
ایجاد جو کلاس خوشایند وظیفه معلم است

ایجاد جو کلاس خوشایند وظیفه معلم است

مهمترین جنبه از جو کلاس رابطه بین معلم و دانش آموز است. این رابطه می تواند در طول یک پیوستار از رسمی تا غیر رسمی و از گرم تا سرد گسترش یابد. یافته های پژوهشی نشان داده اند که محیط گرم و حمایتی برای کارآمدی معلم و به ویژه برای تشویق دانش آموزان به مشارکت سازنده در درس حائز اهمیت است.

معلم هایی که دلسوز، حمایتگر و صمیمی هستند و بدون سختگیری زیاد اعمال رهبری می کنند، باعث افزایش موفقیت های شناختی و عاطفی دانش آموزان می شوند و معلم های غیرقابل اعتماد، ناراضی و نصیحتگر موفقیت های شناختی و عاطفی کمتری کسب می کنند.

معلمان باید محیطی غیر تهدیدآمیز ایجاد کنند که در آن دیدگاههای دانش آموزان مطرح گردند و ارزشمند و محترم شمرده شوند. پاسخهای غلط نباید باعث واکنش منفی از جانب معلم شود بلکه باید به عنوان بخشی از فرایند یادگیری دانش آموزان در نظر گرفته شود.

با نشان دادن واکنش مثبت نسبت به پاسخهای غلط و تأکید بر قسمت صحیح فرایند تفکر دانش آموز می توان این کار را انجام داد.

معلم هایی که به نیازهای عاطفی و اجتماعی دانش آموزان همچون نیازهای تحصیلی آنها اهمیت میدهند، باعث میشوند که دانش آموزان بیشتری در دروس مشارکت کنند.

پژوهشها همچنین نقش جو کلاس درس را در ترغیب دانش آموزان مشکل دار به درخواست کمک از معلم نشان داده اند. واقعیت این است که دانش آموزانی که بیشتر محتاج کمک هستند، از درخواست کمک نیز بیشتر ابا دارند، و دانش آموزان توانمندتر بیشتر تقاضای کمک می کنند.

البته معلمانی که برای نیازهای عاطفی دانش آموزان ارزش قائل می شوند و محیطی گرم و عاری از رقابت بیش از حد به وجود می آورند، می توانند این شکاف را از بین ببرند یا دست کم آن را کاهش دهند.

برچسب ها: آموزشآموزش علوم انسانیجو روانی اجتماعی کلاسجو روانی اجتماعی کلاس درسجو عاطفی در کلاسجو عاطفی کلاسجو عاطفی کلاس درسجو کلاسجو کلاس درسجو مطلوب در کلاس درسدبیران متوسطه دوره دومدروس علوم انسانیدوره های آموزشیدوره های آنلایندوره های مجازیروش تدریسضمن خدمتعلوم انسانیکارگاه های مجازیمنظور از جو مثبت کلاس چیستهمایش علوم انسانی
قبلی جلسات درس ساخت دار
بعدی بررسی اختلال یادگیری در دانش آموزان

5 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • خسروی گفت:
    30 بهمن 1399 در 10:33 ق.ظ

    محتوی مناسب بود

    پاسخ
  • نبی پور گفت:
    8 اسفند 1399 در 9:18 ق.ظ

    محتوای خوب و مناسبی است

    پاسخ
  • تهمتن گفت:
    8 اسفند 1399 در 10:49 ب.ظ

    محتوی خوب وارزنده است

    پاسخ
  • تهمتن گفت:
    8 اسفند 1399 در 10:51 ب.ظ

    محتوی خوب است درصورت امکان کلاسهای بیشتری برگزارشود

    پاسخ
  • بگنجی گفت:
    7 شهریور 1400 در 9:33 ق.ظ

    سلام خوب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
همکاران ما
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • تدریس ادبیات
  • تدریس تاریخ
  • تدریس جامعه شناسی
  • تدریس دین و زندگی
  • تدریس روان شناسی
  • تدریس ریاضی
  • تدریس زبان انگلیسی
  • تدریس فلسفه
  • تدریس مجازی ادبیات فارسی
  • تدریس مجازی تاریخ
  • روش تدریس
  • روش تدریس ادبیات (عروض و قافیه)
  • روش تدریس جغرافیا
  • روش تدریس ریاضی و آمار
  • روش تدریس عربی
  • مدیریت در آموزش و پرورش
  • معرفی کتاب
  • همایش ها
برچسب‌ها
آموزش آموزش در فنلاند آموزش در کشور فنلاند آموزش علوم انسانی آموزش فلسفه آموزش مجازی آموزش و پرورش آموزش و پرورش تطبیقی آموزش و پرورش فنلاند امانوئل کانت تدریس جامعه شناسی دبیران متوسطه دوره دوم دروس علوم انسانی دوره دوره های آموزشی دوره های آنلاین دوره های مجازی دین و زندگی دینی رشته علوم انسانی روان شناسی روش تدریس ریاضی زبان انگلیسی ضمن خدمت علوم انسانی فلسفه فلسفه‌ی غرب فلسفه‌ی یونانی فیلسوفان اسلامی مدیریت در آموزش و پرورش مرکز ترویج علوم انسانی منطق ارسطویی موزش‌های الکترونیکی نحوه‌ی تدریس دین و زندگی هراکلیتوس همایش علوم انسانی هوش های چندگانه هویت وجودشناسی در فلسفه 11 و 12 کارگاه های آموزشی کارگاه های مجازی یادگیری یادگیری محتوای الکترونیکی
  • Popular
  • Recent
  • Comments
دسته بندی ها
  • سیستان و بلوچستان
  • کارگاه ایلام
  • کارگاه تبریز
  • کارگاه خراسان جنوبی
  • کارگاه سمنان
  • کارگاه کردستان
  • کارگاه کرمان
  • کارگاه کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگاه لرستان
  • کارگاه مازندران
  • کارگاه مرکزی
  • کارگاه هرمزگان
  • کارگاه همدان
محصولات
  • دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان) دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان)
    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان) دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان) دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان)
    نمره 4.67 از 5

    399000تومان رایگان!
  • آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان) آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
همکاران ما
همکاران ما
بایگانی
  • اسفند ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۹
  • دی ۱۳۹۹
  • آذر ۱۳۹۹
  • آبان ۱۳۹۹
  • مهر ۱۳۹۹
  • شهریور ۱۳۹۹
  • مرداد ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۸
  • دی ۱۳۹۸
  • آذر ۱۳۹۸
  • آبان ۱۳۹۸
درباره ما

ما در مرکز ترویج علوم انسانی برآنیم که گره های آموزش‌ای را که در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با آن مواجهه هستیم٬ فارغ از شعارزدگی بگشایم.

تماس با ما
  • تهران، خیابان انقلاب خیابان دوازده فروردین
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • اخبار
  • خانه
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد کارگاه های مجازی مرکز ترویج مطلع شوید.

انتشارات خیلی سبز |‌ انتشارات مهروماه

© ۲۰۲۰. حمایت شده توسط  مرکز ترویج علوم انسانی