جستجو برای:
  • خانه
  • ثبت نام
  • ورود کاربر
  • خروج از ناحیه کاربری
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
  • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
social_buttons
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
  • درباره ما
  • اخبار
  • علاقمندی ها
مرکز آموزش ترویج علوم انسانی
  • خانه
  • همایش ها
  • دوره ها
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
    • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
    • کارگاه های مجازی سیستان و بلوچستان
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی لرستان
    • دوره های مجازی ایلام
    • دوره های مجازی کهگیلویه و بویراحمد
    • دوره های مجازی خراسان جنوبی
    • دوره های مجازی کردستان
    • دوره های مجازی هرمزگان
    • دوره های مجازی کرمان
  • مدرسان
  • وبلاگ
  • نشریه همانا
  • درباره ما
ورود / ثبت نام
0

وبلاگ

مرکز آموزش ترویج علوم انسانیاخبارمدیریت در آموزش و پرورشآینده آموزش و پرورش و دانش در فنلاند

آینده آموزش و پرورش و دانش در فنلاند

15 آذر 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی
مدیریت در آموزش و پرورش
اینده آموزش و پرورش فنلاند

آینده آموزش و پرورش و دانش در فنلاند

آینده آموزش و پرورش و دانش در فنلاند: دانش در حوزه آموزش و پرورش فنلاند یک از موفق ترین دانش هاست؛ در کتاب درس های فنلاندی نمونه های این دانش را می خوانیم

در دهه اول این هزاره، فنلاند به عنوان یک کشور آموزشی مدل، شهرتی جهانی به دست آورده. نیوزویک در ۲۴ مي ۱۹۹۹ مقاله ای با عنوان «آینده از آن فنلاند است» منتشر کرد. مقاله، روش هوشمندانه فنلاند را که توانسته بود چشم انداز ملی برای کشور مبتنی بر نوآوری ایجاد کند و تلفن همراه و تکنولوژی ارتباطات را بر خلاف هر کشور دیگری ترکیب کند، ستود. این کتاب شرح داده است که چگونه عملکرد آموزشی فنلاند به طور مستمر از اوایل دهه ۱۹۷۰ پیشرفته کرده است. ولی آیا سیستم آموزشی فنلاند در آینده نیز یک مدل باقی خواهد ماند؟

از یک طرف، رهبری آموزشی سیستماتیک فنلاند از دهه ۱۹۷۰، ساختار سیاسی باثباتش و سایر بخش های سیاسی مرتبط، نشان می دهند که عملکرد آموزشی قوی باقی خواهد ماند. از طرف دیگر، نتایج بررسی پیزا، به طور خاص، یک حس خشنودی در میان سیاست گذاران آموزشی، سیاستمداران و عموم مردم در مورد وضعیت آموزش و پرورش فنلاند به وجود آورده است. این ممکن است به معنی ادامه وضع موجود باشد. یعنی به جای دیدن آنچه که آینده از یک سیستم آموزش و پرورش اصلاح شده فنلاند انتظار دارد، رهبران و سیاست های آموزش و پرورش سیستمی با عملکرد بالا، تمایل به حفظ وضع موجود داشته باشند.

تغییرات آموزشی در فنلاند به وسیله فرهنگ و احساس برای بقای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایجاد شده است. فنلاند به دیگران نشان داد که راه متفاوتی برای تغییر از آنچه دیگر کشورها به کار بستند وجود دارد. فنلاندی ها خودشان آموختند که دانش فنی یا علایق سیاسی برای بازسازی جامعه – بدون درگیری عاطفی کافی نیستند. در حقیقت، اصلاحات جهانی آموزش نشان میدهد که رویکرد بسیار منطقی برای تغییر کارساز نیست؛ زیرا بازسازی نیازمند انرژی است و احساس محرک انرژی است در دوره تغییرات بزرگ، هیجانات احساسی اغلب از بحران یا یک حس بقاء شکل می گیرد، همان طور که در فنلاند اتفاق افتاد. ولی این حس می تواند از طریق دیدن فرصتها و نوآوری های جدید اقتصادی، تکنولوژیکی یا فرهنگی نیز پدیدار شود.

فنلاند در اوایل قرن بیست و یکم به خاطر دلایل دیگر به کشوری الگو تبدیل شده بود: فنلاند توانسته است اقتصاد دانش رقابتی خلق کند و در عین حال قادر به حفظ حداکثری عدالت اجتماعی در مدل رفاه یک کشور اسکاندیناوی بوده است، یک اتاق فکر سطح بالا به نام کلاب جدید پاریس سناریوهایی را برای آینده فنلاند پیش بینی کرده و اظهار داشته که انگیزه بقاء دیگر محرکی برای بازسازی و حفظ همه آن چیزهایی که فنلاند ساخته است، نیست. این کلاب توصیه هایی را به شرح زیر به دولت فنلاند پیشنهاد می کند:

بعضی از فنلاندی ها در مورد اینکه کشورشان در رقابت جهانی توسط دیگر کشورها چگونه به نظر می رسد، نگران اند. چندین مقایسه بین المللی نشان میدهد که فنلاند در خیلی از زمینه ها شامل بهداشت، حکومت، عملکرد اقتصادی، توسعه پایدار، آموزش و شادی یکی از کارآمدترین و جذاب ترین کشورها شده است. این موقعیت برای چنین کشور کوچک و جوانی خیلی خوب به نظر می رسد. وزارت امور خارجه، هیئتی از متخصصان بانفوذ در زمینه های مختلف زندگی را دعوت کرد تا در مورد اینکه چگونه شرایط مثبت و خوب را در آینده حفظ کنند یا حتی آن را تقویت کنند- بیاندیشند. گزارش نهایی این گروه نشان می دهد که کارآمدی، طبیعت و آموزش و پرورش موضوعات کلیدی هستند که آینده فنلاند باید بر مبنای آن ها بنا شود. گزارش همچنین تأکید دارد که با وجود موقعیت مثبت فعلی، فنلاند باید از خود بپرسد که «قدم بعدی چیست؟»

روح این توصیه های کلی، باید در آموزش و پرورش نیز مورد توجه قرار گیرد. ابزار اصلی که سیاست های آموزشی فنلاند و بازسازی آموزشی را راهنمایی می کند برنامه توسعه آموزش و پژوهش 2007-2012است. این سند، مانند سند قبلی ۲۰۰۸–۲۰۰۳، سیاست ها و اصول توسعه پیشین را ادامه می دهد. این اسناد بر تأمین فرصت های برابر، بهبود کیفیت آموزش، آماده سازی افراد ماهر، توسعه آموزش عالی و تکریم و احترام به معلمان به عنوان منابع اصلی آموزش خوب، تأکید دارند. علاوه بر این، این اسناد بر اصول مکمل از طریق توسعه سیستم آموزش و پرورش به عنوان یک سیستم جامع تأكيد تأکید زیادی دارد. همه اینها فرض می کنند که سیستم آموزشی فنلاند عملکرد خویش را در سالهای آینده ادامه می دهد. با وجود این، بعضی روندها در اداره سیستم آموزش و پرورش و در جامعه فنلاند وجود دارد که باعث نگرانی می شوند.

برچسب ها: آموزشآموزش علوم انسانیآموزش و پرورش فنلانددانشدبیران متوسطه دوره دومدروس علوم انسانیدوره های آموزشیدوره های آنلایندوره های مجازیروش تدریسضمن خدمتعلوم انسانیفنلاندکارگاه های مجازیهمایش علوم انسانی
قبلی تضادهای آموزش و پرورش فنلاند
بعدی هوش تجسمی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
همکاران ما
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • تدریس ادبیات
  • تدریس تاریخ
  • تدریس جامعه شناسی
  • تدریس دین و زندگی
  • تدریس روان شناسی
  • تدریس ریاضی
  • تدریس زبان انگلیسی
  • تدریس فلسفه
  • تدریس مجازی ادبیات فارسی
  • تدریس مجازی تاریخ
  • روش تدریس
  • روش تدریس ادبیات (عروض و قافیه)
  • روش تدریس جغرافیا
  • روش تدریس ریاضی و آمار
  • روش تدریس عربی
  • مدیریت در آموزش و پرورش
  • معرفی کتاب
  • همایش ها
برچسب‌ها
آموزش آموزش در فنلاند آموزش در کشور فنلاند آموزش علوم انسانی آموزش فلسفه آموزش مجازی آموزش و پرورش آموزش و پرورش تطبیقی آموزش و پرورش فنلاند امانوئل کانت تدریس جامعه شناسی دبیران متوسطه دوره دوم دروس علوم انسانی دوره دوره های آموزشی دوره های آنلاین دوره های مجازی دین و زندگی دینی رشته علوم انسانی روان شناسی روش تدریس ریاضی زبان انگلیسی ضمن خدمت علوم انسانی فلسفه فلسفه‌ی غرب فلسفه‌ی یونانی فیلسوفان اسلامی مدیریت در آموزش و پرورش مرکز ترویج علوم انسانی منطق ارسطویی موزش‌های الکترونیکی نحوه‌ی تدریس دین و زندگی هراکلیتوس همایش علوم انسانی هوش های چندگانه هویت وجودشناسی در فلسفه 11 و 12 کارگاه های آموزشی کارگاه های مجازی یادگیری یادگیری محتوای الکترونیکی
  • Popular
  • Recent
  • Comments
دسته بندی ها
  • سیستان و بلوچستان
  • کارگاه ایلام
  • کارگاه تبریز
  • کارگاه خراسان جنوبی
  • کارگاه سمنان
  • کارگاه کردستان
  • کارگاه کرمان
  • کارگاه کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگاه لرستان
  • کارگاه مازندران
  • کارگاه مرکزی
  • کارگاه هرمزگان
  • کارگاه همدان
محصولات
  • دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان) دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان)
    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان) دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان) دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان)
    نمره 4.67 از 5

    399000تومان رایگان!
  • آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان) آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
همکاران ما
همکاران ما
بایگانی
  • اسفند ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۹
  • دی ۱۳۹۹
  • آذر ۱۳۹۹
  • آبان ۱۳۹۹
  • مهر ۱۳۹۹
  • شهریور ۱۳۹۹
  • مرداد ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۸
  • دی ۱۳۹۸
  • آذر ۱۳۹۸
  • آبان ۱۳۹۸
درباره ما

ما در مرکز ترویج علوم انسانی برآنیم که گره های آموزش‌ای را که در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با آن مواجهه هستیم٬ فارغ از شعارزدگی بگشایم.

تماس با ما
  • تهران، خیابان انقلاب خیابان دوازده فروردین
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • اخبار
  • خانه
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد کارگاه های مجازی مرکز ترویج مطلع شوید.

انتشارات خیلی سبز |‌ انتشارات مهروماه

© ۲۰۲۰. حمایت شده توسط  مرکز ترویج علوم انسانی