جستجو برای:
  • خانه
  • ثبت نام
  • ورود کاربر
  • خروج از ناحیه کاربری
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
  • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
social_buttons
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
  • درباره ما
  • اخبار
  • علاقمندی ها
مرکز آموزش ترویج علوم انسانی
  • خانه
  • همایش ها
  • دوره ها
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
    • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
    • کارگاه های مجازی سیستان و بلوچستان
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی لرستان
    • دوره های مجازی ایلام
    • دوره های مجازی کهگیلویه و بویراحمد
    • دوره های مجازی خراسان جنوبی
    • دوره های مجازی کردستان
    • دوره های مجازی هرمزگان
    • دوره های مجازی کرمان
  • مدرسان
  • وبلاگ
  • نشریه همانا
  • درباره ما
ورود / ثبت نام
0

وبلاگ

مرکز آموزش ترویج علوم انسانیاخبارمدیریت در آموزش و پرورشتوسعه حرفه ای معلمان در کشور فنلاند

توسعه حرفه ای معلمان در کشور فنلاند

28 آبان 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی
مدیریت در آموزش و پرورش
توسعه حرفه ای معلمان در کشور فنلاند

توسعه حرفه ای معلمان در کشور فنلاند

توسعه حرفه ای معلمان در کشور فنلاند: درس هایی که دنیا می تواند از آموزش و پرورش در کشور فنلاند بیاموزد!

از آنجا که معلمی شغل پرطرفداری در فنلاند است، امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان دپارتمان تربیت معلم و برنامه های موضوع محور فورا دنبال استخدام در مدارس هستند. دانشجویان در طول تحصیلشان برداشتی از آنچه که زندگی آموزشی می تواند داشته باشد، به دست می آورند.

با وجود این، فارغ التحصیلان به طور لازم تجربه مشارکت در اجتماع معلمان و مسئولیت کامل کلاس یا تعامل با اولیا را به دست نمی آورند. همه این ملاحظات بخشی از برنامه درسی است اما بسیاری از فارغ التحصیلان پی می برند که شکافی بین سخنرانی آرمان گرای کلاسی و واقعیت های کلاس وجود دارد.

معارفه و آماده سازی معلمان جدید در اولین جلسه کلاس درس در فنلاند به طور نسبی کمتر جا افتاده است، گرچه تحقیق و توسعه در این زمینه انجام یافته است. این کار به طور سلیقه ای توسط مدارس انجام می شود که نیازهای معلمان تازه کار را در رابطه مسئولیت های آموزشی شان چگونه برآورده نمایند.

پس آماده سازی معلمان جدید، به طور مسلم متنوع است. بعضی مدارس به عنوان قسمتی از وظایفشان، روش ها و سیستم حمایتی پیشرفته ای برای کارکنان جدید اتخاذ کرده اند، در حالی که مدارس دیگر فقط به معلمان جدید خوش آمد می گویند و کلاسشان را به آنها نشان می دهند.

در بعضی مدارس، آماده سازی یک نیرو برای مدیر مدرسه یا معاونانش مسئولیتی است که به خوبی تعریف شده است، در حالی که در برخی مدارس دیگر آماده سازی یک نیرو مسئولیتی است که ممکن است به بعضی معلمان با تجربه اختصاص داده شود. همان طور که توصیه های اخیر اروپایی ها به درستی اذعان می دارند، آماده سازی و معارفه نیروی جدید در فنلاند حوزه ای است که نیاز به توسعه بیشتری دارد.

اذعان می شود که توسعه حرفه ای و برنامه های ضمن خدمت برای معلمان در راستای آموزش های دوره تربیت معلم نیستند و اغلب تمرکز کمی بر حوزه های ضروری آموزش و توسعه مدارس وجود دارد. شاید انتقاد اصلی در ارتباط با همکاری ضعیف بین تربیت معلم دانشگاهی، توسعه حرفه ای مداوم معلمان باشد.

ادارات شهری، ناظران مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم، مسئول تأمین فرصت هایی برای معلمان برای توسعه حرفه ای یا آموزش ضمن خدمت، براساس نیازهایشان هستند. بر طبق قرارداد کار، سه روز توسعه حرفه ای اجباری در طول سال در نظر گرفته شده است، که همه معلمان باید در برنامه هایی که به وسیله مقامات آموزش و پرورش ارائه می شود، شرکت کنند.

معلمان خود یا مدیران مدارس تصمیم می گیرند که آیا بیشتر از سه روز به آموزش نیاز دارند یا نه؟ و چه نوع آموزشی نیاز است و آیا می توان برای چنین برنامه هایی منابع مالی تأمین کرد؟

تفاوت قابل ملاحظه ای بین توانایی ادارات و مدارس برای تأمین اعتبار توسعه حرفه ای معلمان در فنلاند وجود دارد. دلیل اصلی این شرایط روش تأمین مالی مدارس است.

دولت مرکزی نفوذ بسیار محدودی در تصمیم گیری برای تأمین بودجه اداره مدارس دارد. بنابراین، بعضی مدارس به طور قابل توجهی سهم بیشتری برای توسعه حرفه ای و بهبود مدرسه در مقایسه با دیگر مدارس دریافت می کنند، چنین موقعیتی در زمانی که وضعیت اقتصادی نامناسب است منجر به فروکش کردن بودجه توسعه حرفه ای می شود.

نحوه اداره آموزش و پرورش فنلاند در نقاط مختلف کشور متفاوت است. بعضی مدارس به طور نسبی استقلال بیشتری در برنامه ها و منابع مالی دارند. ولی در مورد بقیه این طور نیست. بنابراین توسعه حرفه ای معلمان فنلاند در شکل های متنوعی ظاهر شده است. به طور ایده آل، مدرسه اولین تصمیم گیرنده در مورد طراحی و اجرای توسعه حرفه ای است.

مدارس همچنین ممکن است انگیزه ای برای کاهش هزینه های جاری، مانند کتاب درسی، سیستم گرمایش و تعمیر و نگهداری و اختصاص آن به برنامه های توسعه حرفه ای داشته باشند. با وجود این، بعضی از ادارات آموزش و پرورش فنلاند هنوز هم برنامه های ضمن خدمت را به صورت هماهنگ برای همه معلمان سازماندهی می کنند و اجازه کمی به تک تک مدارس برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی برای آنها سودمندتر است میدهند.

بر طبق بررسی ملی گسترده که دانشگاه جیواسکیلا در سال ۲۰۰۷ انجام داد، به طور متوسط معلمان در حدود ۷ روز کاری (یا ۵۰ ساعت) سالانه به توسعه حرفه ای اختصاص می دهند، تقریبا نیمی از آن از زمان شخصی معلمان گرفته میشود.

علاوه بر این، حدود دو سوم از معلمان مدارس متوسطه و ابتدایی در سال ۲۰۰۷ در توسعه حرفه ای شرکت کردند. این نشان میدهد که از مجموع معلمان فنلاندی که در حدود 65000 نفر بودند، بیش از 20000 نفر از شرکت در توسعه حرفهای آن سال امتناع کردند. مشارکت در توسعه حرفه ای بر طبق گزارش اخیر وزارت آموزش و پرورش فنلاند، در حال کاهش است. بنابراین، دولت، برای تقویت زمینه های قانونی توسعه حرفه ای معلمان، برنامه ریزی می کند تا معلمان را ملزم به شرکت در توسعه حرفهای ضمن خدمت نماید.

بودجه دولت فنلاند به طور معمول سالانه حدود ۳۰ میلیون دلار آمریکا، برای توسعه حرفه ای معلمان و مدیران مدارس به شکل های مختلف از قبیل دروس دانشگاهی تا آموزش های ضمن خدمت اختصاص می یابد (در مقایسه با ۵ میلیون دلار آمریکا برای آزمون ها و ارزیابی دانش آموزان).

هدف اصلی این سرمایه گذاری، توسعه انسانی برای تضمین دسترسی بیشتر به آموزش برابر، به ویژه برای معلمانی، که در مدارس محروم کار می کنند، است. این خدمات توسعه حرفه ای به صورت رقابتی در اختیار فراهم کنندگان این آموزش ها قرار می گیرد.

دولت در ابتدا موضوعات مورد نیاز برای این آزمون ها را تعیین می کند که این کار بر مبنای نیازهای کنونی توسعه آموزشی ملی است. مقامات آموزش و پرورش محلی که مسئولیت مدارس را بر عهده دارند و همه معلمان را استخدام می کنند، سرمایه گذاری مشابهی در توسعه حرفه ای هر ساله پرسنل آموزشی شان دارند.

وزارت آموزش و پرورش در همکاری با ادارات شهری، طرح هایی برای دو برابر کردن بودجه توسعه حرفه ای معلمان تا سال ۲۰۱۶ دارد.

معلمان با مدرک فوق لیسانس حق دستیابی به مطالعه دکترا برای تکمیل فرصت های توسعه حرفهای معمولشان دارند. معلمان مدارس ابتدایی به راحتی می توانند مطالعات بعدی شان را در دانشکده علوم تربیتی آغاز کنند. پایان نامه دکترایشان متمرکز بر موضوع انتخابی در علوم تربیتی خواهد بود.

بسیاری از معلمان ابتدایی از مزایای این فرصت در حالی که در حال تدریس هستند استفاده می کنند. دوره دکترا در علوم تربیتی برای دبیران که مدارک قبلیشان در رشته های دانشگاهی دیگر است به کار بیشتری نیاز دارند.

این معلمان باید ابتدا مطالعات پیشرفته شان را در علوم تربیتی کامل کنند؛ زیرا موضوع اصلی تغییر از رشته تحصیلی اولیه، برای مثال از شیمی به علوم تربیتی است تا در این صورت بتوانند پژوهش خود در رشته علوم تربیتی را به اتمام برسانند.

برچسب ها: آموزشآموزش در کشور فنلاندآموزش علوم انسانیآموزش و پرورش فنلاندتوسعه آموزشتوسعه حرفه ای معلمانتوسعه حرفه ای معلمان در کشور فنلاندحقوق معلمان در فنلانددبیران متوسطه دوره دومدروس علوم انسانیدوره های آموزشیدوره های آنلایندوره های مجازیروش تدریسضمن خدمتعلوم انسانیکارگاه های مجازیهمایش علوم انسانی
قبلی تفکر برنامه ریزی درسی و جایگاه بسته های آموزشی
بعدی نظریه هوش های چندگانه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
همکاران ما
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • تدریس ادبیات
  • تدریس تاریخ
  • تدریس جامعه شناسی
  • تدریس دین و زندگی
  • تدریس روان شناسی
  • تدریس ریاضی
  • تدریس زبان انگلیسی
  • تدریس فلسفه
  • تدریس مجازی ادبیات فارسی
  • تدریس مجازی تاریخ
  • روش تدریس
  • روش تدریس ادبیات (عروض و قافیه)
  • روش تدریس جغرافیا
  • روش تدریس ریاضی و آمار
  • روش تدریس عربی
  • مدیریت در آموزش و پرورش
  • معرفی کتاب
  • همایش ها
برچسب‌ها
آموزش آموزش در فنلاند آموزش در کشور فنلاند آموزش علوم انسانی آموزش فلسفه آموزش مجازی آموزش و پرورش آموزش و پرورش تطبیقی آموزش و پرورش فنلاند امانوئل کانت تدریس جامعه شناسی دبیران متوسطه دوره دوم دروس علوم انسانی دوره دوره های آموزشی دوره های آنلاین دوره های مجازی دین و زندگی دینی رشته علوم انسانی روان شناسی روش تدریس ریاضی زبان انگلیسی ضمن خدمت علوم انسانی فلسفه فلسفه‌ی غرب فلسفه‌ی یونانی فیلسوفان اسلامی مدیریت در آموزش و پرورش مرکز ترویج علوم انسانی منطق ارسطویی موزش‌های الکترونیکی نحوه‌ی تدریس دین و زندگی هراکلیتوس همایش علوم انسانی هوش های چندگانه هویت وجودشناسی در فلسفه 11 و 12 کارگاه های آموزشی کارگاه های مجازی یادگیری یادگیری محتوای الکترونیکی
  • Popular
  • Recent
  • Comments
دسته بندی ها
  • سیستان و بلوچستان
  • کارگاه ایلام
  • کارگاه تبریز
  • کارگاه خراسان جنوبی
  • کارگاه سمنان
  • کارگاه کردستان
  • کارگاه کرمان
  • کارگاه کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگاه لرستان
  • کارگاه مازندران
  • کارگاه مرکزی
  • کارگاه هرمزگان
  • کارگاه همدان
محصولات
  • دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان) دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان)
    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان) دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان) دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان)
    نمره 4.67 از 5

    399000تومان رایگان!
  • آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان) آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
همکاران ما
همکاران ما
بایگانی
  • اسفند ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۹
  • دی ۱۳۹۹
  • آذر ۱۳۹۹
  • آبان ۱۳۹۹
  • مهر ۱۳۹۹
  • شهریور ۱۳۹۹
  • مرداد ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۸
  • دی ۱۳۹۸
  • آذر ۱۳۹۸
  • آبان ۱۳۹۸
درباره ما

ما در مرکز ترویج علوم انسانی برآنیم که گره های آموزش‌ای را که در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با آن مواجهه هستیم٬ فارغ از شعارزدگی بگشایم.

تماس با ما
  • تهران، خیابان انقلاب خیابان دوازده فروردین
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • اخبار
  • خانه
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد کارگاه های مجازی مرکز ترویج مطلع شوید.

انتشارات خیلی سبز |‌ انتشارات مهروماه

© ۲۰۲۰. حمایت شده توسط  مرکز ترویج علوم انسانی