جستجو برای:
  • خانه
  • ثبت نام
  • ورود کاربر
  • خروج از ناحیه کاربری
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
  • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
social_buttons
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
  • درباره ما
  • اخبار
  • علاقمندی ها
مرکز آموزش ترویج علوم انسانی
  • خانه
  • همایش ها
  • دوره ها
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
    • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
    • کارگاه های مجازی سیستان و بلوچستان
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی لرستان
    • دوره های مجازی ایلام
    • دوره های مجازی کهگیلویه و بویراحمد
    • دوره های مجازی خراسان جنوبی
    • دوره های مجازی کردستان
    • دوره های مجازی هرمزگان
    • دوره های مجازی کرمان
  • مدرسان
  • وبلاگ
  • نشریه همانا
  • درباره ما
ورود / ثبت نام
0

وبلاگ

مرکز آموزش ترویج علوم انسانیاخبارهمایش هاکار گروهی را برای دانش آموزان درونی کنید

کار گروهی را برای دانش آموزان درونی کنید

12 مهر 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی
همایش ها
کار گروهی را برای دانش آموزان درونی کنید

کار گروهی را برای دانش آموزان درونی کنید

کار گروهی را برای دانش آموزان درونی کنید: دکتر سعید راصد، در همایشی که به همت مرکز ترویج علوم انسانی برگزار شد به سخنرانی پرداخت:

Warm up موتور دانش آموزان را روشن می کند

در جهت آموزش روشهای نوین تدریس به معلمان پیشنهاد می شود در ش روع کلاس درس از تکنیک  Warm up(ایجاد آمادگی) استفاده کنند. تا زمانی که برای دانش آموزان انگیزه و شوق ایجاد نشود، نمی توان از آنها انتظار تمرکز و بازدهی داشت. از همین روی می توان با نمایش عکس، انیمیشن یا یک فیلم کوتاه خوب در کلاس دانش آموزان را سر ذوق آورد. حتی به راه انداختن یک بازی گروهی نیز می تواند دانش آموزان را به درس جذب کند.

کلاس درس خانه دوم دانش آموز است

به قول دکتر ویکتور فرانکل، بنیانگذار معنادرمانی، قرار نیست از دانش آموزان «جانور دانشمند» یا «بیمار روانی ماهر» بسازیم، قرار است از آنها در درجه نخست «انسان» بسازیم و به آنها آموزش دهیم که با افزایش علم و دانش، «اخلاقیات» را قربانی نکنند. لیکن هیچ یک از این آموزه ها نباید با رفتار و لحن بد انجام گیرد. رفتار خوب شما است که کلاس را مفرح و در عین حال پربازده می‌کند.

بچه شیرخواره نمی تواند به مادرش دستور دهد

دانش آموز در کلاس درس برای معلم تصمیم گیری نمی کند، بلکه این معلم است که برای دانش آموز و مصلحت او تصمیم می گیرد. در مقام یک معلم اجازه ندهید خواست دانش آموزان مبنی بر ارائه نمونه سوالات امتحانی در کلاس درس شما را از محتوای کتاب و شیوه تدریس مورد نظرتان دور نگه دارد. زمان یادگیری مفاهیم اولیه روانشناسی همین امروز در کلاس درس است، پس زمان تان را از دست ندهید.

به شیوه سقراطی تدریس کنید

در جایگاه معلمی نسبت به تصاویر کتاب درسی بی اعتنا نباشید و تصاویر کتاب را به چالش بکشید، از دانش آموزان بخواهید در رابطه با تصاویر هر فصل ایده پردازی کنند و از ارتباط تصویر با موضوع فصل سخن بگویند. این تصاویر می تواند حتی گزینه مناسبی برای ارزشیابی دانش آموزان باشد. در مجموع بهتر آن است که کلاس را به شیوه پرسش و پاسخ پیش ببرید و در کلاس متکلم وحده نباشید.

از اهداف تشکیل این همایش، توضیح فصل هفتم کتاب آموزشی است. در همین راستا پیش از هر چیز باید بپذیرید که دانش آموز امروز در عصر انفجار اطلاعاتی با دانش آموز دهه های گذشته بسیار متفاوت است. شما می توانید بحث انگیزه و اراده را با نمایش چند کلیپ انگیزشی یا تعریف چند داستان آموزش دهید. از قبل در آپارات و دیگر فضاهای مجازی موضوع درس تان را جستجو کنید و در آن رابطه عکس، فیلم کوتاه، انیمیشن، داستان و مثل تهیه کنید.

معلم اگر بتواند در دانش آموزان انگیزه و رغبت کافی ایجاد کند، آنها بدون کنترل بیرونی و بی توجه به نمره و ارزشیابی های کلاسی مشتاق علم و یادگیری می شوند. ولی اگر کلاس درس متنوع و فایده مند نباشد، دانش آموزان به زور حضور و غیاب در آن حاضر می شوند.

کار گروهی را برای دانش آموزان درونی کنید

در بازیها، فعالیتهای کلاسی و مباحثه ها، دانش آموزان را به کار گروهی سوق دهید، هدف از تألیف کتاب جدید هم تقویت کار گروهی و ایجاد روحیه تعاون و مشارکت جویی است. همچنین در هنگام تدریس نظریه ها همچون «نظریه اسناد»، از مثال های روز یا بازی های جالب برای فهم بیشتر دانش آموزان استفاده کنید. از آنها بپرسید در بازی پرسپولیس و استقلال اسنادها چیست؟ آیا اسناد شکست پرسپولیس بر ناداوری بوده یا بر کم کاری بازیکنان و غره شدن آنان؟ این اسنادها پایدار هستند یا ناپایدار؟

برچسب ها: آموزشآموزش علوم انسانیدبیران متوسطه دوره دومدروس علوم انسانیدوره های آموزشیدوره های آنلایندوره های مجازیروش تدریسضمن خدمتعلوم انسانیکارگاه های مجازیهمایش علوم انسانی
قبلی در کنار «دانش آموز» باشید نه در مقابل او
بعدی موانع موجود سر راه فلسفه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
همکاران ما
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • تدریس ادبیات
  • تدریس تاریخ
  • تدریس جامعه شناسی
  • تدریس دین و زندگی
  • تدریس روان شناسی
  • تدریس ریاضی
  • تدریس زبان انگلیسی
  • تدریس فلسفه
  • تدریس مجازی ادبیات فارسی
  • تدریس مجازی تاریخ
  • روش تدریس
  • روش تدریس ادبیات (عروض و قافیه)
  • روش تدریس جغرافیا
  • روش تدریس ریاضی و آمار
  • روش تدریس عربی
  • مدیریت در آموزش و پرورش
  • معرفی کتاب
  • همایش ها
برچسب‌ها
آموزش آموزش در فنلاند آموزش در کشور فنلاند آموزش علوم انسانی آموزش فلسفه آموزش مجازی آموزش و پرورش آموزش و پرورش تطبیقی آموزش و پرورش فنلاند امانوئل کانت تدریس جامعه شناسی دبیران متوسطه دوره دوم دروس علوم انسانی دوره دوره های آموزشی دوره های آنلاین دوره های مجازی دین و زندگی دینی رشته علوم انسانی روان شناسی روش تدریس ریاضی زبان انگلیسی ضمن خدمت علوم انسانی فلسفه فلسفه‌ی غرب فلسفه‌ی یونانی فیلسوفان اسلامی مدیریت در آموزش و پرورش مرکز ترویج علوم انسانی منطق ارسطویی موزش‌های الکترونیکی نحوه‌ی تدریس دین و زندگی هراکلیتوس همایش علوم انسانی هوش های چندگانه هویت وجودشناسی در فلسفه 11 و 12 کارگاه های آموزشی کارگاه های مجازی یادگیری یادگیری محتوای الکترونیکی
  • Popular
  • Recent
  • Comments
دسته بندی ها
  • سیستان و بلوچستان
  • کارگاه ایلام
  • کارگاه تبریز
  • کارگاه خراسان جنوبی
  • کارگاه سمنان
  • کارگاه کردستان
  • کارگاه کرمان
  • کارگاه کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگاه لرستان
  • کارگاه مازندران
  • کارگاه مرکزی
  • کارگاه هرمزگان
  • کارگاه همدان
محصولات
  • دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان) دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان)
    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان) دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان) دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان)
    نمره 4.67 از 5

    399000تومان رایگان!
  • آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان) آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
همکاران ما
همکاران ما
بایگانی
  • اسفند ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۹
  • دی ۱۳۹۹
  • آذر ۱۳۹۹
  • آبان ۱۳۹۹
  • مهر ۱۳۹۹
  • شهریور ۱۳۹۹
  • مرداد ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۸
  • دی ۱۳۹۸
  • آذر ۱۳۹۸
  • آبان ۱۳۹۸
درباره ما

ما در مرکز ترویج علوم انسانی برآنیم که گره های آموزش‌ای را که در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با آن مواجهه هستیم٬ فارغ از شعارزدگی بگشایم.

تماس با ما
  • تهران، خیابان انقلاب خیابان دوازده فروردین
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • اخبار
  • خانه
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد کارگاه های مجازی مرکز ترویج مطلع شوید.

انتشارات خیلی سبز |‌ انتشارات مهروماه

© ۲۰۲۰. حمایت شده توسط  مرکز ترویج علوم انسانی