جستجو برای:
  • خانه
  • ثبت نام
  • ورود کاربر
  • خروج از ناحیه کاربری
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
  • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
social_buttons
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
  • درباره ما
  • اخبار
  • علاقمندی ها
مرکز آموزش ترویج علوم انسانی
  • خانه
  • همایش ها
  • دوره ها
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
    • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
    • کارگاه های مجازی سیستان و بلوچستان
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی لرستان
    • دوره های مجازی ایلام
    • دوره های مجازی کهگیلویه و بویراحمد
    • دوره های مجازی خراسان جنوبی
    • دوره های مجازی کردستان
    • دوره های مجازی هرمزگان
    • دوره های مجازی کرمان
  • مدرسان
  • وبلاگ
  • نشریه همانا
  • درباره ما
ورود / ثبت نام
0

وبلاگ

مرکز آموزش ترویج علوم انسانیاخبارروش تدریسچه میزان کنترل، کنترل بیش از حد محسوب میشود؟

چه میزان کنترل، کنترل بیش از حد محسوب میشود؟

18 آبان 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی
روش تدریس
چه میزان کنترل، کنترل بیش از حد محسوب میشود؟

چه میزان کنترل، کنترل بیش از حد محسوب میشود؟

چه میزان کنترل، کنترل بیش از حد محسوب میشود؟: گری فنستر میچر در کتاب رویکردهای تدریس به مسئله ی میزان کنترل کردن دانش آموزان می پردازد.

السی سایمونز، که یک معلم تازه کار بود، درباره شیوه تدریسی که برای درس ادبیات مقدماتی در پیش گرفته بود تردیدهایی داشت. در ابتدای سال تحصیلی مدیر مدرسه و سایر همکاران به او گفته بودند دانش آموزان کلاسی که او قرار است برای آنها تدریس کند، یک گروه شاد و شلوغ و در عین حال مستعد و علاقه مند هستند، اما نیاز به کنترل شدید دارند. این ویژگی های دانش آموزان و مزید بر آن تازه کار بودن السی موجب شده بود که او از روز اول کلاس کنترل شدیدی بر روی دانش آموزان اعمال کند. چرا که السي بيم آن داشت که در غیر این صورت آنها از بی تجربگی او سوءاستفاده کنند. نتایج پژوهش ها نیز نشان داده است که به کارگیری این تکنیک نتایج مطلوبی در پی دارد.

السی، که پیشنهادهای مدیر مدرسه و همکاران دیگر را پذیرفته و جدی گرفته بود، برای مدیریت بهتر کلاس طرح درس های بسیار دقیقی تهیه کرد تا مدیریت زمان کلاس همواره تحت کنترل او باشد، و او به این طرح درس ها پایبند بود و آنها را اجرا می کرد. مطالب خواندنی خاصی به دانش آموزان داده می شد تا مطالعه کنند و فهرستهایی از سؤالات طرح می شد تا از فراگیران پرسیده شود. السی متوجه شد که در کلاس مرتبا در حال انجام دادن کار و ایفای نقش است، و این کار را یا از طریق ارائه درس به روش سخنرانی و یا راهنمایی کردن فراگیران برای پاسخ به سؤالات انجام می دهد.

وقتی که السي به آنچه که در کلاس گذشته بود نگریست متوجه شد که شیوه تدریس او از آن جهت که فراگیران مشکلات رفتاری نداشته اند موفقیت آمیز بوده است. اما مشکل آنجا بود که دانش آموزان بیش از حد منفعل بودند، به نظر می رسید که آنها در تدوین مواد آموزشی مشارکت ندارند. السى هیچ شور و شوق و انرژی خلاقی که مدیر مدرسه و سایر همکاران راجع به بچه های کلاسش گفته بودند و آن را در کلاس های مربوط به سایر درس ها از خود نشان می دادند، نمی دید. در بهترین حالت می توان گفت که کار کلاسی رضایت بخش بود. اما السی از این ناراحت بود که به نظر می رسید بسیاری از دانش آموزان از او بیزارند.

برچسب ها: آموزشآموزش علوم انسانیآموزش و پرورشدبیران متوسطه دوره دومدروس علوم انسانیدوره های آموزشیدوره های آنلایندوره های مجازیروش تدریسضمن خدمتعلوم انسانیکارگاه های مجازیهمایش علوم انسانی
قبلی معلم مهندس است یا هنرمند؟!
بعدی ایجاد هویت ملی با رویکرد تدریس تسهیل‌گر

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • شيرين گفت:
    20 آبان 1399 در 0:55 ق.ظ

    خب راه حل معلم چي شد؟فكر ميكنم داستان ادامه دارد وشما ننوشتيد

    پاسخ
    • کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی گفت:
      20 آبان 1399 در 9:47 ق.ظ

      سلام. وقت بخیر.
      گری فنستر میچر در کتاب «رویکردهای تدریس» مطالب متعدد و سَبْک داستانی زیادی را در حوزه‌ی روش تدریس و نحوه‌ی برخورد با دانش‌آموزان بیان می‌کند؛ ما قصد داریم این مطالب را به صورت سلسله‌وار در سایت منتشر کنیم.
      مطلبی که منتشر شده، یکی از طرح سوالات نویسنده در راستای رویکردهای تدریس است؛ این مطلب کامل منتشر شده است. ما قصد داریم مطالب را طوری منتسر کنیم که مکمل هم باشند: ابتدا طرح مسئله و سپس جواب دادن به آنها. این رویکرد، البته رویکردی خود نویسنده است در باب موضوعات مختلفی که در کتاب طرح می‌کند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
همکاران ما
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • تدریس ادبیات
  • تدریس تاریخ
  • تدریس جامعه شناسی
  • تدریس دین و زندگی
  • تدریس روان شناسی
  • تدریس ریاضی
  • تدریس زبان انگلیسی
  • تدریس فلسفه
  • تدریس مجازی ادبیات فارسی
  • تدریس مجازی تاریخ
  • روش تدریس
  • روش تدریس ادبیات (عروض و قافیه)
  • روش تدریس جغرافیا
  • روش تدریس ریاضی و آمار
  • روش تدریس عربی
  • مدیریت در آموزش و پرورش
  • معرفی کتاب
  • همایش ها
برچسب‌ها
آموزش آموزش در فنلاند آموزش در کشور فنلاند آموزش علوم انسانی آموزش فلسفه آموزش مجازی آموزش و پرورش آموزش و پرورش تطبیقی آموزش و پرورش فنلاند امانوئل کانت تدریس جامعه شناسی دبیران متوسطه دوره دوم دروس علوم انسانی دوره دوره های آموزشی دوره های آنلاین دوره های مجازی دین و زندگی دینی رشته علوم انسانی روان شناسی روش تدریس ریاضی زبان انگلیسی ضمن خدمت علوم انسانی فلسفه فلسفه‌ی غرب فلسفه‌ی یونانی فیلسوفان اسلامی مدیریت در آموزش و پرورش مرکز ترویج علوم انسانی منطق ارسطویی موزش‌های الکترونیکی نحوه‌ی تدریس دین و زندگی هراکلیتوس همایش علوم انسانی هوش های چندگانه هویت وجودشناسی در فلسفه 11 و 12 کارگاه های آموزشی کارگاه های مجازی یادگیری یادگیری محتوای الکترونیکی
  • Popular
  • Recent
  • Comments
دسته بندی ها
  • سیستان و بلوچستان
  • کارگاه ایلام
  • کارگاه تبریز
  • کارگاه خراسان جنوبی
  • کارگاه سمنان
  • کارگاه کردستان
  • کارگاه کرمان
  • کارگاه کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگاه لرستان
  • کارگاه مازندران
  • کارگاه مرکزی
  • کارگاه هرمزگان
  • کارگاه همدان
محصولات
  • دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان) دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان)
    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان) دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان) دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان)
    نمره 4.67 از 5

    399000تومان رایگان!
  • آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان) آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
همکاران ما
همکاران ما
بایگانی
  • اسفند ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۹
  • دی ۱۳۹۹
  • آذر ۱۳۹۹
  • آبان ۱۳۹۹
  • مهر ۱۳۹۹
  • شهریور ۱۳۹۹
  • مرداد ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۸
  • دی ۱۳۹۸
  • آذر ۱۳۹۸
  • آبان ۱۳۹۸
درباره ما

ما در مرکز ترویج علوم انسانی برآنیم که گره های آموزش‌ای را که در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با آن مواجهه هستیم٬ فارغ از شعارزدگی بگشایم.

تماس با ما
  • تهران، خیابان انقلاب خیابان دوازده فروردین
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • اخبار
  • خانه
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد کارگاه های مجازی مرکز ترویج مطلع شوید.

انتشارات خیلی سبز |‌ انتشارات مهروماه

© ۲۰۲۰. حمایت شده توسط  مرکز ترویج علوم انسانی