جستجو برای:
  • خانه
  • ثبت نام
  • ورود کاربر
  • خروج از ناحیه کاربری
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
  • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
social_buttons
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
  • درباره ما
  • اخبار
  • علاقمندی ها
مرکز آموزش ترویج علوم انسانی
  • خانه
  • همایش ها
  • دوره ها
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
    • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
    • کارگاه های مجازی سیستان و بلوچستان
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی لرستان
    • دوره های مجازی ایلام
    • دوره های مجازی کهگیلویه و بویراحمد
    • دوره های مجازی خراسان جنوبی
    • دوره های مجازی کردستان
    • دوره های مجازی هرمزگان
    • دوره های مجازی کرمان
  • مدرسان
  • وبلاگ
  • نشریه همانا
  • درباره ما
ورود / ثبت نام
0

وبلاگ

مرکز آموزش ترویج علوم انسانیاخبارهمایش هانقش علوم انسانی در توسعه پایدار

نقش علوم انسانی در توسعه پایدار

30 شهریور 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی
همایش ها
نقش علوم انسانی در توسعه پایدار

نقش علوم انسانی در توسعه پایدار

نقش علوم انسانی در توسعه پایدار: امین محمدزاده، کارشناس ارشد جامعه شناسی و فعال فرهنگی و اجتماعی در همایشی که به همت مرکز ترویج علوم انسانی در مشهد برگزار شد به سخنرانی پرداخت:

در ابتدا عنوان بحث امروز «نقش علوم انسانی در توسعه پایدار» را تشریح می‌کنم تا کلیت بحث روشن شود.
مقصود از نقش علوم انسانی مبانی نظری این علم است که با کمک دانش تاریخ، جغرافیا، روان‌شناسی و… می‌تواند در تبیین معضلات امروز ایران مؤثر باشد.

آنچه بیش از همه اهمیت دارد نقش کارکردی و عملی عالمان علوم انسانی است که در حوزه‌های مختلف برای دستیابی به توسعۀ پایدار نیاز است. هرسال آمار دانش‌آموزان و دانشجویان انسانی و فارغ‌التحصیلان این رشته افزایش می‌یابد. تا چند سال پیش ترتیب علاقه و گرایش دانش‌آموزان به این قرار بود: تجربی، ریاضی و انسانی. در حال حاضر این ترتیب تغییر کرده و بعد از رشتۀ تجربی، بیشترین گرایش دانش‌آ‌موزان به علوم انسانی است. ما اعتقاد داریم که مجموعه فارغ‌التحصیلان علوم انسانی و مجموع اهالی علوم انسانی یکی از عاملان تأثیرگذار و مهم در پیشبرد  این رشته به حساب می‌آیند.

به صِرف اینکه بخواهیم مفاهیم توسعه‌گرای موجود در کتاب‌ها را مطرح کنیم توسعه و پیشبردی رخ نخواهد داد، مگراینکه اندیشمندان علوم انسانی پا به عرصۀ عمل بگذارند. به طور مثال هریک از معلمان علوم انسانی در راستای مشارکت اجتماعی باید خودشان عمل‌گرا بوده و الگویی برای دانش‌آموزان خود باشند.

لازم است بدانیم که ناکارآمدی موجود در عرصۀ آموزش کشور نتیجۀ ضعف نظام آموزشی ماست. مقصود از نظام آموزشی تنها مدرسه نیست؛ خانواده‌ها، مساجد، صداوسیما، شهرداری‌ها و… نیز شامل نظام آموزشی می‌شوند و با عملکرد ضعیف خود ناکارآمدی آموزشی را به بارآورده‌اند. پس همۀ جامعه باید خود را درگیر نظام آموزشی و کاستی‌ها و نیازمندی‌های آن کنند تا بتوانیم در سال‌های آینده شاهد نظام آموزشی متعالی‌تری باشیم.

برچسب ها: آموزش علوم انسانیدبیران متوسطه دوره دومدوره های آموزشیدوره های آنلایندوره های مجازیروش تدریسضمن خدمتعلوم انسانیکارگاه های آموزشیهمایش
قبلی صاحب نظران علوم انسانی شاخص ها را مشخص می کنند
بعدی ضرورت درک ادبی و افزایش آن در بین دانش آموزان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
همکاران ما
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • تدریس ادبیات
  • تدریس تاریخ
  • تدریس جامعه شناسی
  • تدریس دین و زندگی
  • تدریس روان شناسی
  • تدریس ریاضی
  • تدریس زبان انگلیسی
  • تدریس فلسفه
  • تدریس مجازی ادبیات فارسی
  • تدریس مجازی تاریخ
  • روش تدریس
  • روش تدریس ادبیات (عروض و قافیه)
  • روش تدریس جغرافیا
  • روش تدریس ریاضی و آمار
  • روش تدریس عربی
  • مدیریت در آموزش و پرورش
  • معرفی کتاب
  • همایش ها
برچسب‌ها
آموزش آموزش در فنلاند آموزش در کشور فنلاند آموزش علوم انسانی آموزش فلسفه آموزش مجازی آموزش و پرورش آموزش و پرورش تطبیقی آموزش و پرورش فنلاند امانوئل کانت تدریس جامعه شناسی دبیران متوسطه دوره دوم دروس علوم انسانی دوره دوره های آموزشی دوره های آنلاین دوره های مجازی دین و زندگی دینی رشته علوم انسانی روان شناسی روش تدریس ریاضی زبان انگلیسی ضمن خدمت علوم انسانی فلسفه فلسفه‌ی غرب فلسفه‌ی یونانی فیلسوفان اسلامی مدیریت در آموزش و پرورش مرکز ترویج علوم انسانی منطق ارسطویی موزش‌های الکترونیکی نحوه‌ی تدریس دین و زندگی هراکلیتوس همایش علوم انسانی هوش های چندگانه هویت وجودشناسی در فلسفه 11 و 12 کارگاه های آموزشی کارگاه های مجازی یادگیری یادگیری محتوای الکترونیکی
  • Popular
  • Recent
  • Comments
دسته بندی ها
  • سیستان و بلوچستان
  • کارگاه ایلام
  • کارگاه تبریز
  • کارگاه خراسان جنوبی
  • کارگاه سمنان
  • کارگاه کردستان
  • کارگاه کرمان
  • کارگاه کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگاه لرستان
  • کارگاه مازندران
  • کارگاه مرکزی
  • کارگاه هرمزگان
  • کارگاه همدان
محصولات
  • دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان) دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان)
    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان) دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان) دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان)
    نمره 4.67 از 5

    399000تومان رایگان!
  • آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان) آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
همکاران ما
همکاران ما
بایگانی
  • اسفند ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۹
  • دی ۱۳۹۹
  • آذر ۱۳۹۹
  • آبان ۱۳۹۹
  • مهر ۱۳۹۹
  • شهریور ۱۳۹۹
  • مرداد ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۸
  • دی ۱۳۹۸
  • آذر ۱۳۹۸
  • آبان ۱۳۹۸
درباره ما

ما در مرکز ترویج علوم انسانی برآنیم که گره های آموزش‌ای را که در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با آن مواجهه هستیم٬ فارغ از شعارزدگی بگشایم.

تماس با ما
  • تهران، خیابان انقلاب خیابان دوازده فروردین
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • اخبار
  • خانه
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد کارگاه های مجازی مرکز ترویج مطلع شوید.

انتشارات خیلی سبز |‌ انتشارات مهروماه

© ۲۰۲۰. حمایت شده توسط  مرکز ترویج علوم انسانی