مشاهده و بررسی مداوم وضعیت دانش آموزان
27 بهمن 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی

مشاهده و بررسی مداوم وضعیت دانش آموزان
هدف نوع دیگری از مشاهده، نه بررسی معلم بلکه بررسی تجربه یک یا چند دانش آموز است. در شکلی از این مشاهده، یک مشاهده گر، روز تحصیلی یک دانش آموز معین را دنبال و او را از درسی به درس دیگر تعقیب می کند.
این نوع مشاهده می تواند اطلاعات ارزشمندی درباره احساس و تجربه دانش آموز از مدرسه فراهم کند و مشکلاتی از قبیل انتقال درسی غیرعملی، تدریس گسیخته، مدیریت رفتاری متناقض و غیرهمسان و تحميل مقررات را مشخص سازد. همچنین به فرد امکان می دهد تا چگونگی واکنش دانش آموز نسبت به دروس و سبک های تدریس متفاوت را ببیند و ممکن است به معلم در کنار آمدن با دانش آموزان مسئله دار کمک کند.
دیدگاهتان را بنویسید