جستجو برای:
  • خانه
  • ثبت نام
  • ورود کاربر
  • خروج از ناحیه کاربری
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
  • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
social_buttons
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
  • درباره ما
  • اخبار
  • علاقمندی ها
مرکز آموزش ترویج علوم انسانی
  • خانه
  • همایش ها
  • دوره ها
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
    • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
    • کارگاه های مجازی سیستان و بلوچستان
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی لرستان
    • دوره های مجازی ایلام
    • دوره های مجازی کهگیلویه و بویراحمد
    • دوره های مجازی خراسان جنوبی
    • دوره های مجازی کردستان
    • دوره های مجازی هرمزگان
    • دوره های مجازی کرمان
  • مدرسان
  • وبلاگ
  • نشریه همانا
  • درباره ما
ورود / ثبت نام
0

وبلاگ

مرکز آموزش ترویج علوم انسانیاخبارمدیریت در آموزش و پرورشسیستم آموزش و پرورش فنلاند

سیستم آموزش و پرورش فنلاند

26 آبان 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی
مدیریت در آموزش و پرورش
سیستم آموزش و پرورش فنلاند

سیستم آموزش و پرورش فنلاند

سیستم آموزش و پرورش فنلاند: در این مطلب به برسی دقیق سیستم آموزش و پرورش کشور فنلاند می‌پردازیم. فنلاند رتبه‌ی اول آموزش در جهان را داراست:

برخلاف بسیاری از سیستم های آموزشی معاصر، سیستم فنلاند آلوده به رقابت های بازارمحورانه و سیاست های آزمون های پرمخاطره نیست، دلیل اصلی این است که جامعه آموزشی فنلاند متقاعد نشده است که رقابت و گزینش به وسیله آزمون های استاندارد بیشتر از آنچه که مورد نیاز دانش آموزان است برای مدارس مناسب است.

موفقیت نهایی سیاستهای آزمون های پرمخاطره در این است که آیا این آزمون در یادگیری دانش آموزان تأثیر مثبت دارند، یا اینکه نمره دانش آموزان را در آزمون خاصی افزایش می دهد. اگر یادگیری دانش آموزان بی اثر باقی بماند، یا اگر آزمونها منجر به آموزش در جهت آزمون شوند، اعتبار این آزمون های پرمخاطره زیر سؤال می رود.

مسئولان آموزش و پرورش فنلاند به ویژه معلمان متقاعد نشده اند که آزمون های خارجی مکرر که بر مبنای تعداد دانش آموزان و قابلیت پاسخگویی به آنها هستند برای دانش آموزان و یادگیری شان مفید است.

سیاست های آموزشی ضرورت با سیاست های اجتماعی و سیاستهای فرهنگی یک ملت درهم تنیده است. عنصر کلیدی موفقیت در توسعه اقتصاد کارآمد دانش بنیان، حکومت خوب و نظام آموزشی مورد احترام، توانایی فنلاند در رسیدن به توافق گسترده در مسائل عمده مسیر آینده فنلاند به عنوان یک ملت است.

نتیجه این است که به نظر می رسد فنلاند موفقیت ویژه ای در اجرا و حفظ سیاست ها و عملکردهایی که رهبری پایدار و تغییر را تشکیل میدهند داشته است. آموزش و پرورش در فنلاند یک مقوله عام المنفعه بوده بنابراین کار کرد قوی ملت سازی دارد.

سیاست های آموزشی طراحی شده برای افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در فنلاند بر آموزش و یادگیری از طریق تشویق مدارس به ایجاد محیطهای یادگیری اثربخش و داشتن محتوای آموزشی که منجر به اهداف عمومی آموزش شود، تأکید دارد.

از همان اوایل اصلاحات آموزشی در فنلاند مفروض بود که آموزش، عنصر کلیدی است و تفاوت هایی در آنچه دانش آموزان یاد می گیرند ایجاد می کند، که استانداردها، ارزیابی یا برنامه های آموزشی جایگزین، نمی توانند ایجاد کنند. همزمان با افزایش سطح حرفه ای معلمان در مدارس در طی دهه ۱۹۹۰ گسترش روش های آموزش اثربخش و طراحی مدارس کارآمد نیز بیشتر شد.

انعطاف پذیری جدید در سیستم آموزشی فنلاند مدارس را قادر ساخته بود تا از یکدیگر بیاموزند و از طریق اتخاذ رویکردهای نوآورانه نسبت به سازماندهی آموزش، بهترین عملکردها را جهانی کنند. همچنین معلمان و مدارس به استقرار و گسترش روش های آموزشی خود و تدریس انفرادی به منظور مرتفع کردن نیازهای همه دانش آموزان تشویق شدند. ساختار و پویایی درونی نظام آموزشی فنلاند در نمودار نشان داده شده است.

سیستم آموزش و پرورش فنلاند در سال 2011
سیستم آموزش و پرورش فنلاند در سال 2011

آنچه در شکل  نمایش داده شده است قادر نیست اصول تعلیم و تربیت و توجهی را، که در مدارس امروزی فنلاند به آموزش و پرورش وجود دارد، به تصویر بکشد. برای مثال، مدارس تشویق می شوند سیستم های حمایتی قدرتمندی برای آموزش و یادگیری شامل برنامه غذایی مقوی و مجانی برای همه دانش آموزان، خدمات بهداشتی، مشاوره روان شناختی و راهنمایی دانش آموزان، که فعالیتهایی معمول در هر مدرسه هستند، داشته باشند. عنصر دیگری از سیستم تعلیم و تربیت فنلاند شبکه های داخلی مدارس و اجتماعات معلمان در شهرها و برنامه های بهبود مدارس است.

اندریاز شلیشرا که تیم پیزا را در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هدایت می کند در تحلیلش از آموزش و پرورش فنلاند چنین نتیجه گیری می کند که ایجاد شبکه های بین مدارس که منجر به نوآوری و گسترش آن می شود به تبیین چرایی موفقیت فنلاند در تبدیل «عملکرد قوی مدارس به برون داد قابل تکیه کردن و قابل پیش بینی در سراسر سیستم آموزشی با واریانس کمتر از ۵ درصد در عملکرد دانش آموزان بين مدارس» کمک می کند.

برچسب ها: آموزشآموزش در فنلاندآموزش علوم انسانیآموزش و پرورش فنلانددبیران متوسطه دوره دومدروس علوم انسانیدوره های آموزشیدوره های آنلایندوره های مجازیروش تدریسسیستم آموزش و پرورش فنلاندسیستم آموزشی فنلاندضمن خدمتعلوم انسانیکارگاه های مجازینظام آموزش فنلاندنظام آموزشی در فنلاندهمایش علوم انسانی
قبلی مهمترین دلایل انتخاب شغل معلمی
بعدی یک کلاس خوب چه ویژگی هایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
همکاران ما
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • تدریس ادبیات
  • تدریس تاریخ
  • تدریس جامعه شناسی
  • تدریس دین و زندگی
  • تدریس روان شناسی
  • تدریس ریاضی
  • تدریس زبان انگلیسی
  • تدریس فلسفه
  • تدریس مجازی ادبیات فارسی
  • تدریس مجازی تاریخ
  • روش تدریس
  • روش تدریس ادبیات (عروض و قافیه)
  • روش تدریس جغرافیا
  • روش تدریس ریاضی و آمار
  • روش تدریس عربی
  • مدیریت در آموزش و پرورش
  • معرفی کتاب
  • همایش ها
برچسب‌ها
آموزش آموزش در فنلاند آموزش در کشور فنلاند آموزش علوم انسانی آموزش فلسفه آموزش مجازی آموزش و پرورش آموزش و پرورش تطبیقی آموزش و پرورش فنلاند امانوئل کانت تدریس جامعه شناسی دبیران متوسطه دوره دوم دروس علوم انسانی دوره دوره های آموزشی دوره های آنلاین دوره های مجازی دین و زندگی دینی رشته علوم انسانی روان شناسی روش تدریس ریاضی زبان انگلیسی ضمن خدمت علوم انسانی فلسفه فلسفه‌ی غرب فلسفه‌ی یونانی فیلسوفان اسلامی مدیریت در آموزش و پرورش مرکز ترویج علوم انسانی منطق ارسطویی موزش‌های الکترونیکی نحوه‌ی تدریس دین و زندگی هراکلیتوس همایش علوم انسانی هوش های چندگانه هویت وجودشناسی در فلسفه 11 و 12 کارگاه های آموزشی کارگاه های مجازی یادگیری یادگیری محتوای الکترونیکی
  • Popular
  • Recent
  • Comments
دسته بندی ها
  • سیستان و بلوچستان
  • کارگاه ایلام
  • کارگاه تبریز
  • کارگاه خراسان جنوبی
  • کارگاه سمنان
  • کارگاه کردستان
  • کارگاه کرمان
  • کارگاه کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگاه لرستان
  • کارگاه مازندران
  • کارگاه مرکزی
  • کارگاه هرمزگان
  • کارگاه همدان
محصولات
  • دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان) دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان)
    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان) دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان) دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان)
    نمره 4.67 از 5

    399000تومان رایگان!
  • آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان) آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
همکاران ما
همکاران ما
بایگانی
  • اسفند ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۹
  • دی ۱۳۹۹
  • آذر ۱۳۹۹
  • آبان ۱۳۹۹
  • مهر ۱۳۹۹
  • شهریور ۱۳۹۹
  • مرداد ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۸
  • دی ۱۳۹۸
  • آذر ۱۳۹۸
  • آبان ۱۳۹۸
درباره ما

ما در مرکز ترویج علوم انسانی برآنیم که گره های آموزش‌ای را که در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با آن مواجهه هستیم٬ فارغ از شعارزدگی بگشایم.

تماس با ما
  • تهران، خیابان انقلاب خیابان دوازده فروردین
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • اخبار
  • خانه
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد کارگاه های مجازی مرکز ترویج مطلع شوید.

انتشارات خیلی سبز |‌ انتشارات مهروماه

© ۲۰۲۰. حمایت شده توسط  مرکز ترویج علوم انسانی