سه رویکرد تدریس برای آموزش
17 آبان 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی

سه رویکرد تدریس برای آموزش
سه رویکرد تدریس برای آموزش: گری فینتس میچر در کتاب رویکردهای تدریس به بررسی سه رویکرد تدریس می پردازد
در رویکرد اول، یعنی معلم به عنوان مجری یا مدیر، معلم مدیر فرآیندهای پیچیده کلاس است، شخصی که به همراه دانش آموزان مسئولیت ایجاد نتایج معینی را از طریق کاربست بهترین فنون و مهارتهای موجود بر عهده دارد. مطالب درسی و روشهای تدریسی که به طور دقیق طراحی شده و با پژوهشها پشتیبانی میشود در این رویکرد بسیار اهمیت دارند. آنها معلم را به فنون و ادراکاتی مجهز میکنند که در مدیریت کلاس و تحقق یادگیری از آنها استفاده کند. رویکرد تسهیل کننده، دومین رویکرد از سه رویکرد تدریس است. این رویکرد برای آنچه که دانش آموزان با خود به موقعیت کلاس میآورند ارزش بسیاری قائل است و روی استفاده از تجارب قبلی دانش آموزان تأكيد قابل ملاحظهای دارد. معلم تسهیل کننده فردی دارای احساس همدلی است که معتقد است باید به افراد کمک کرد تا به طور فردی رشد کرده و به سطح بالایی از خودشکوفایی و خودشناسی نائل شوند. روانشناسی انسانگرا، نظریه یادگیری و فلسفه وجود گرا، برخی از حوزههای تخصصی هستند که این دیدگاه را تأیید میکنند.
دیدگاهتان را بنویسید