جستجو برای:
  • خانه
  • ثبت نام
  • ورود کاربر
  • خروج از ناحیه کاربری
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
  • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
social_buttons
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
  • درباره ما
  • اخبار
  • علاقمندی ها
مرکز آموزش ترویج علوم انسانی
  • خانه
  • همایش ها
  • دوره ها
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
    • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
    • کارگاه های مجازی سیستان و بلوچستان
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی لرستان
    • دوره های مجازی ایلام
    • دوره های مجازی کهگیلویه و بویراحمد
    • دوره های مجازی خراسان جنوبی
    • دوره های مجازی کردستان
    • دوره های مجازی هرمزگان
    • دوره های مجازی کرمان
  • مدرسان
  • وبلاگ
  • نشریه همانا
  • درباره ما
ورود / ثبت نام
0

وبلاگ

مرکز آموزش ترویج علوم انسانیاخبارروش تدریسراهبردهای مدرسه شمول مشق شب

راهبردهای مدرسه شمول مشق شب

7 بهمن 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی
روش تدریس
راهبردهای مدرسه شمول مشق شب

راهبردهای مدرسه شمول مشق شب

برای مؤثرتر شدن مشق شب، وجود رویکردی عمومی در مدرسه توصیه می شود.

پژوهش های کارآمدی مدرسه نشان داده اند که تکلیف شب مهم و ارزشمند است و به طور کلی آن دسته از راهبردهای مدرسه شمول که از تمرین کلاسی حمایت می کنند، بر کارآمدی مدرسه تأثیر می گذارند.

یکی از محاسن راهبردهای مدرسه شمول، که بر اساس آن همه معلمان مقرراتی یکسان را اجرا می کنند، این است که تمام دانش آموزان احساس می کنند با آنها یکسان برخورد می شود.

همچنین هماهنگی در کل مدرسه، مشکل دادن تکالیف بسیار زیاد توسط معلمان مختلف به طور همزمان را از بین می برد.

علاوه بر این، راهبردهای مدرسه شمول در مورد تکلیف شب همانند سایر جنبه های زندگی تحصیلی به ایجاد عدالت در مدرسه کمک میکند، زیرا برای تمام دانش آموزان در هر کلاسی که باشند، مقدار تکلیف یکسان تعیین می شود.

راهبردهای مدرسه شمول می توانند انواع مختلف داشته باشند.

مقدار تکلیف معین در مواد درسی مختلف برای هر هفته می تواند سودمند باشد، به طوری که بتوان شب های مشخصی را برای انجام تکالیف مواد درسی مختلف اختصاص داد (برای مثال شنبه ها روز تکالیف ریاضیات باشد).

ایجاد نوعی معیارسازی برای اموری مثل عناوین تکلیف می تواند به صرفه جویی در نیرو و زمان کمک کند؛ چرا که می توان از دفتر یادداشت تکالیف معیار شده برای کل مدرسه استفاده کرد.

راهبردهای مربوط به مشق شب باید رهنمودهایی درباره تصحیح نظام مند تکلیف و بازگرداندن آن در یک چهارچوب زمانی مشخص، به معلم ها ارائه کند.

راهبردها همچنین باید بیان کنند که از والدین چه انتظاری می رود.

استفاده از انجمنهای مشق شب و بازگذاشتن کتابخانه مدرسه بعد از ساعت مدرسه می تواند به دانش آموزانی که در انجام تکلیف در خانه مشکل دارند، کمک کند.

هماهنگی در سطح مدرسه برای چنین فعالیت هایی ضروری است؛ اقدامی که با همکاری نیروهای موجود در مدرسه به سادگی انجام خواهد شد.

برچسب ها: آموزشآموزش علوم انسانیتکلیف دفتر مشق پیش دبستانیتکلیف مشقتکلیف مشق پیش دبستانیتکلیف مهارتی برای مشق شبدبیران متوسطه دوره دومدروس علوم انسانیدوره های آموزشیدوره های آنلایندوره های مجازیروش تدریسضمن خدمتعلوم انسانیکارگاه های مجازیمشق شبمشق شب کلاس اولمشق نوشتن بچه هانوشتن مشقنوشتن مشق پیش دبستانینوشتن مشق کلاس اولهمایش علوم انسانی
قبلی سنجش جو مدرسه و کلاس درس
بعدی نقش والدین در رشد اجتماعی کودکان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
همکاران ما
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • تدریس ادبیات
  • تدریس تاریخ
  • تدریس جامعه شناسی
  • تدریس دین و زندگی
  • تدریس روان شناسی
  • تدریس ریاضی
  • تدریس زبان انگلیسی
  • تدریس فلسفه
  • تدریس مجازی ادبیات فارسی
  • تدریس مجازی تاریخ
  • روش تدریس
  • روش تدریس ادبیات (عروض و قافیه)
  • روش تدریس جغرافیا
  • روش تدریس ریاضی و آمار
  • روش تدریس عربی
  • مدیریت در آموزش و پرورش
  • معرفی کتاب
  • همایش ها
برچسب‌ها
آموزش آموزش در فنلاند آموزش در کشور فنلاند آموزش علوم انسانی آموزش فلسفه آموزش مجازی آموزش و پرورش آموزش و پرورش تطبیقی آموزش و پرورش فنلاند امانوئل کانت تدریس جامعه شناسی دبیران متوسطه دوره دوم دروس علوم انسانی دوره دوره های آموزشی دوره های آنلاین دوره های مجازی دین و زندگی دینی رشته علوم انسانی روان شناسی روش تدریس ریاضی زبان انگلیسی ضمن خدمت علوم انسانی فلسفه فلسفه‌ی غرب فلسفه‌ی یونانی فیلسوفان اسلامی مدیریت در آموزش و پرورش مرکز ترویج علوم انسانی منطق ارسطویی موزش‌های الکترونیکی نحوه‌ی تدریس دین و زندگی هراکلیتوس همایش علوم انسانی هوش های چندگانه هویت وجودشناسی در فلسفه 11 و 12 کارگاه های آموزشی کارگاه های مجازی یادگیری یادگیری محتوای الکترونیکی
  • Popular
  • Recent
  • Comments
دسته بندی ها
  • سیستان و بلوچستان
  • کارگاه ایلام
  • کارگاه تبریز
  • کارگاه خراسان جنوبی
  • کارگاه سمنان
  • کارگاه کردستان
  • کارگاه کرمان
  • کارگاه کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگاه لرستان
  • کارگاه مازندران
  • کارگاه مرکزی
  • کارگاه هرمزگان
  • کارگاه همدان
محصولات
  • دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان) دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان)
    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان) دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان) دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان)
    نمره 4.67 از 5

    399000تومان رایگان!
  • آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان) آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
همکاران ما
همکاران ما
بایگانی
  • اسفند ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۹
  • دی ۱۳۹۹
  • آذر ۱۳۹۹
  • آبان ۱۳۹۹
  • مهر ۱۳۹۹
  • شهریور ۱۳۹۹
  • مرداد ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۸
  • دی ۱۳۹۸
  • آذر ۱۳۹۸
  • آبان ۱۳۹۸
درباره ما

ما در مرکز ترویج علوم انسانی برآنیم که گره های آموزش‌ای را که در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با آن مواجهه هستیم٬ فارغ از شعارزدگی بگشایم.

تماس با ما
  • تهران، خیابان انقلاب خیابان دوازده فروردین
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • اخبار
  • خانه
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد کارگاه های مجازی مرکز ترویج مطلع شوید.

انتشارات خیلی سبز |‌ انتشارات مهروماه

© ۲۰۲۰. حمایت شده توسط  مرکز ترویج علوم انسانی