جستجو برای:
  • خانه
  • ثبت نام
  • ورود کاربر
  • خروج از ناحیه کاربری
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
  • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
social_buttons
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
  • درباره ما
  • اخبار
  • علاقمندی ها
مرکز آموزش ترویج علوم انسانی
  • خانه
  • همایش ها
  • دوره ها
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
    • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
    • کارگاه های مجازی سیستان و بلوچستان
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی لرستان
    • دوره های مجازی ایلام
    • دوره های مجازی کهگیلویه و بویراحمد
    • دوره های مجازی خراسان جنوبی
    • دوره های مجازی کردستان
    • دوره های مجازی هرمزگان
    • دوره های مجازی کرمان
  • مدرسان
  • وبلاگ
  • نشریه همانا
  • درباره ما
ورود / ثبت نام
0

وبلاگ

مرکز آموزش ترویج علوم انسانیاخبارتدریس زبان انگلیسیتغییرات اساسی در آموزش و یاددهی زبان

تغییرات اساسی در آموزش و یاددهی زبان

26 شهریور 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی
تدریس زبان انگلیسی، همایش ها
تغییرات اساسی در آموزش و یاددهی زبان

تغییرات اساسی در آموزش و یاددهی زبان

سخنرانی دکتر ابوطالب بیگ محمدی، مدرس زبان انگلیسی:

باید بدانید که در آموزش و یاددهی زبان دو تغییر رخ داده است:

روش‌های سنتی آموزش زبان در برخی از مدارس همچنان پابرجا است که نیازمند تغییر و بازنگری است. روش‌های سنتی به دلیل وجود اساتید سنتی که برای هرگونه تغییری مقاومت دارند، از بین نرفته است.

به همین منظور سعی ما در کارگاه‌های مختلف بر این است که به روند تغییر این روش‌ها سرعت ببخشیم. کتاب‌های آموزش زبان براساس رویکرد جدیدی تدوین شده‌اند که آموزش‌های نوینی را می‌طلبد. در کلاس‌های نوین زبان انگلیسی درتلاشیم که مهارت‌های زبانی چهارگانه آموزش داده شود. شما نیز به عنوان مدیر موظف هستید که از معلمان زبان انگلیسی بخواهید نوشتار و خواندار و شنیدار و گفتار را هم‌زمان باهم به دانش‌آموزان آموزش دهند.

دانش‌آموز پایۀ دهم شما باید انشا نوشتن به زبان انگلیسی را شروع کند. عموماً در کلاس‌ها نخستین موضعی که به این تصمیم گرفته می‌شود، بهانه تراشی برای ننوشتن است. اگر به تحقق این  امر شک دارید من می‌توانم 50 عکس از انشای دانش‌آموزان دهمی به زبان انگلیسی نشان دهم. پس این امر، امکان پذیر و ضروری است. دانش‌آموزان باید بنویسند و باید فایل‌های صوتی در کلاس پخش شود و اگر کلاس درس از چنین امکاناتی برخوردار نباشد در حق دانش‌آموزان ظلم شده و آن‌ها از قافلۀ علم عقب مانده‌اند.

برای شکل‌گیری کلاس‌های نوین آموزش زبان به دوره‌های توسعۀ حرفه‌ای معلمان نیاز است. زمانی‌که شیوه تدریس تغییر کند متعاقباً سیستم ارزیابی نیز تغییر خواهد کرد. ارزیابی دقیقِ هر چهار مهارت شنیداری، گفتاری، خوانداری و نوشتاری، علم و حوصلۀ فراوان معلم را می‌طلبد.

علاوه بر آنچه گفته شد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های معلم قرن بیست و یکمی، «آینده نگری» است. همه ما معلمان می‌دانیم که این دانش‌آموزان کنکور دارند و چهار سال پس از کنکور سراسری کنکور کارشناسی ارشد دارند. آزمون تافل و آیلتس دارند. پس وقتی آیندۀ دانش‌آموزان را لحاظ می‌کنیم دیگر به سراغ روش‌‍‌های سنتی تدریس نخواهیم رفت.

برچسب ها: آموزش علوم انسانیتدریس زبان انگلیسیدبیران متوسطه دوره دومدروس علوم انسانیدوره های آنلاینروش تدریسضمن خدمتعلوم انسانیکارگاه های آموزشیکارگاه های مجازی
قبلی نگاه ادبی به خلقت و عاشورا
بعدی تدوین برنامه عملیاتی توانمندسازی دبیران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
همکاران ما
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • تدریس ادبیات
  • تدریس تاریخ
  • تدریس جامعه شناسی
  • تدریس دین و زندگی
  • تدریس روان شناسی
  • تدریس ریاضی
  • تدریس زبان انگلیسی
  • تدریس فلسفه
  • تدریس مجازی ادبیات فارسی
  • تدریس مجازی تاریخ
  • روش تدریس
  • روش تدریس ادبیات (عروض و قافیه)
  • روش تدریس جغرافیا
  • روش تدریس ریاضی و آمار
  • روش تدریس عربی
  • مدیریت در آموزش و پرورش
  • معرفی کتاب
  • همایش ها
برچسب‌ها
آموزش آموزش در فنلاند آموزش در کشور فنلاند آموزش علوم انسانی آموزش فلسفه آموزش مجازی آموزش و پرورش آموزش و پرورش تطبیقی آموزش و پرورش فنلاند امانوئل کانت تدریس جامعه شناسی دبیران متوسطه دوره دوم دروس علوم انسانی دوره دوره های آموزشی دوره های آنلاین دوره های مجازی دین و زندگی دینی رشته علوم انسانی روان شناسی روش تدریس ریاضی زبان انگلیسی ضمن خدمت علوم انسانی فلسفه فلسفه‌ی غرب فلسفه‌ی یونانی فیلسوفان اسلامی مدیریت در آموزش و پرورش مرکز ترویج علوم انسانی منطق ارسطویی موزش‌های الکترونیکی نحوه‌ی تدریس دین و زندگی هراکلیتوس همایش علوم انسانی هوش های چندگانه هویت وجودشناسی در فلسفه 11 و 12 کارگاه های آموزشی کارگاه های مجازی یادگیری یادگیری محتوای الکترونیکی
  • Popular
  • Recent
  • Comments
دسته بندی ها
  • سیستان و بلوچستان
  • کارگاه ایلام
  • کارگاه تبریز
  • کارگاه خراسان جنوبی
  • کارگاه سمنان
  • کارگاه کردستان
  • کارگاه کرمان
  • کارگاه کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگاه لرستان
  • کارگاه مازندران
  • کارگاه مرکزی
  • کارگاه هرمزگان
  • کارگاه همدان
محصولات
  • دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان) دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان)
    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان) دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان) دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان)
    نمره 4.67 از 5

    399000تومان رایگان!
  • آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان) آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
همکاران ما
همکاران ما
بایگانی
  • اسفند ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۹
  • دی ۱۳۹۹
  • آذر ۱۳۹۹
  • آبان ۱۳۹۹
  • مهر ۱۳۹۹
  • شهریور ۱۳۹۹
  • مرداد ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۸
  • دی ۱۳۹۸
  • آذر ۱۳۹۸
  • آبان ۱۳۹۸
درباره ما

ما در مرکز ترویج علوم انسانی برآنیم که گره های آموزش‌ای را که در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با آن مواجهه هستیم٬ فارغ از شعارزدگی بگشایم.

تماس با ما
  • تهران، خیابان انقلاب خیابان دوازده فروردین
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • اخبار
  • خانه
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد کارگاه های مجازی مرکز ترویج مطلع شوید.

انتشارات خیلی سبز |‌ انتشارات مهروماه

© ۲۰۲۰. حمایت شده توسط  مرکز ترویج علوم انسانی