جستجو برای:
  • خانه
  • ثبت نام
  • ورود کاربر
  • خروج از ناحیه کاربری
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
  • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
social_buttons
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
  • درباره ما
  • اخبار
  • علاقمندی ها
مرکز آموزش ترویج علوم انسانی
  • خانه
  • همایش ها
  • دوره ها
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی همدان
    • کارگاه مجازی علوم و فنون ادبی استان (مرکزی)
    • کارگاه های مجازی سیستان و بلوچستان
    • کارگاه های مجازی آموزش دروس علوم انسانی لرستان
    • دوره های مجازی ایلام
    • دوره های مجازی کهگیلویه و بویراحمد
    • دوره های مجازی خراسان جنوبی
    • دوره های مجازی کردستان
    • دوره های مجازی هرمزگان
    • دوره های مجازی کرمان
  • مدرسان
  • وبلاگ
  • نشریه همانا
  • درباره ما
ورود / ثبت نام
0

وبلاگ

مرکز آموزش ترویج علوم انسانیاخبارروش تدریستاثیر بازی بر یادگیری

تاثیر بازی بر یادگیری

6 دی 1399
ارسال شده توسط کارشناس آموزش مجازی مرکز ترویج علوم انسانی
روش تدریس
تاثیر بازی بر یادگیری

تاثیر بازی بر یادگیری

تاثیر بازی بر یادگیری: یکی از مهم‌ترین راه های یادگیری، بازی کردن است؛ کودکان در بازی کردن توانایی های خود را تقویت می کنند

یکی از بهترین روش های آموزش و یادگیری برای دانش آموزان روش تعاملی است. معمولا در روش تعاملی دانش آموزان درک بهتری از مفاهیم پیدا می کنند و موضوعات مختلف را راحت تر به ذهن می سپارند. یادگیری از طریق بازی یکی از این روشهای تعاملی است که موجب می شود تا دانش آموزان به کمک بازی، موضوعات را بهتر درک کنند و در طول یادگیری احساس خستگی کمتری داشته باشند.

در حقیقت کودکان و نوجوانان با انجام بازی، نوعی زندگی کردن را تمرین می کنند و انواع مهارت ها را می آموزند. بازی می تواند در خلاقیت مؤثر باشد و سبب رشد و شکوفایی استعداد آنها شود. تحقیقات بسیار زیادی نقش بازی در یادگیری دانش آموزان ابتدایی را به اثبات رسانده و نتایج آن در مجلات مختلف علمی به چاپ رسیده است.

آموزش درس با بازی می تواند در دو نوع کاملا متفاوت باشد که روش تدریس مبتنی بر بازی کامپیوتری و یادگیری از طریق بازی های غیر کامپیوتری جزء این آموزش هستند. البته باید توجه داشت که هر نوع بازی نمی تواند نقش مؤثری در یادگیری داشته باشد، بازی ها باید طوری باشد که کودک یا نوجوان از آن بازی احساس رضایت می کند. و همچنین خود بازی نیز در افزایش تمرکز و یادگیری کودک تاثیرگذار باشد.

تأثیر بازی بر یادگیری

  • اولین تأثیر بازی بر یادگیری افزایش سرعت یادگیری است. دلیل افزایش سرعت یادگیری، علاقه کودکان به بازی کردن است.

  • دومین تأثیر بازی بر یادگیری افزایش تجربه کودک و یادگیری تجربه است. چون در محیط بازی کودک از فضای انتزاعی درس خارج می شود و به صورت عملی موضوع مورد نظر را یاد می گیرد، موضوع درسی همانند یک تجربه همیشه با او می ماند و معمولا کودک هیچ وقت این موضوع درسی را فراموش نمی کند.

  • امکان خطرپذیری و اجازه تصمیم گرفتن در محیطی امن و سالم از دیگر تأثیرات بازی بر یادگیری است.

  • چهارمین نقش بازی در یادگیری دانش آموزان ابتدایی مشارکت در فعالیت یادگیری به صورت مساوی است. زیرا در این روش دانش آموزان کند آموز و سریع آموز در کنار همدیگر بازی می کنند و فضای رقابتی از بین می رود.

  • سهولت در یادگیری پنجمین تأثیر بازی در یادگیری است و کودکان به آسان ترین شکل ممکن موضوعات مختلف را می آموزند.

  • ششمین تأثیر بازی بر یادگیری افزایش تعامل بین دانش آموزان است که تجربیات خود را به یکدیگر منتقل می کنند و از زبان خودشان موضوعات مختلف را می آموزند.

برچسب ها: آموزشآموزش علوم انسانیآموزش های مجازیآموزش و پرورشتاثیر بازی بر خلاقیت کودکانتاثیر بازی بر رشد کودکانتاثیر بازی بر کودکانتاثیر بازی بر یادگیریتاثیر بازی بر یادگیری کودکانتاثیر بازی در رشد کودکانتاثیر بازی در یادگیریدبیران متوسطه دومدروس علوم انسانیدوره های آنلایندوره های مجازیضمن خدمتعلوم انسانیکارگاه های مجازیمرکز ترویج علوم انسانی
قبلی هوش تجسمی چیست؟
بعدی روش تدریس ریاضی با استفاده از بازی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
همکاران ما
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • تدریس ادبیات
  • تدریس تاریخ
  • تدریس جامعه شناسی
  • تدریس دین و زندگی
  • تدریس روان شناسی
  • تدریس ریاضی
  • تدریس زبان انگلیسی
  • تدریس فلسفه
  • تدریس مجازی ادبیات فارسی
  • تدریس مجازی تاریخ
  • روش تدریس
  • روش تدریس ادبیات (عروض و قافیه)
  • روش تدریس جغرافیا
  • روش تدریس ریاضی و آمار
  • روش تدریس عربی
  • مدیریت در آموزش و پرورش
  • معرفی کتاب
  • همایش ها
برچسب‌ها
آموزش آموزش در فنلاند آموزش در کشور فنلاند آموزش علوم انسانی آموزش فلسفه آموزش مجازی آموزش و پرورش آموزش و پرورش تطبیقی آموزش و پرورش فنلاند امانوئل کانت تدریس جامعه شناسی دبیران متوسطه دوره دوم دروس علوم انسانی دوره دوره های آموزشی دوره های آنلاین دوره های مجازی دین و زندگی دینی رشته علوم انسانی روان شناسی روش تدریس ریاضی زبان انگلیسی ضمن خدمت علوم انسانی فلسفه فلسفه‌ی غرب فلسفه‌ی یونانی فیلسوفان اسلامی مدیریت در آموزش و پرورش مرکز ترویج علوم انسانی منطق ارسطویی موزش‌های الکترونیکی نحوه‌ی تدریس دین و زندگی هراکلیتوس همایش علوم انسانی هوش های چندگانه هویت وجودشناسی در فلسفه 11 و 12 کارگاه های آموزشی کارگاه های مجازی یادگیری یادگیری محتوای الکترونیکی
  • Popular
  • Recent
  • Comments
دسته بندی ها
  • سیستان و بلوچستان
  • کارگاه ایلام
  • کارگاه تبریز
  • کارگاه خراسان جنوبی
  • کارگاه سمنان
  • کارگاه کردستان
  • کارگاه کرمان
  • کارگاه کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگاه لرستان
  • کارگاه مازندران
  • کارگاه مرکزی
  • کارگاه هرمزگان
  • کارگاه همدان
محصولات
  • دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان) دوره مجازی آموزش عربی (‌همدان)
    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان) دوره مجازی آموزش جامعه شناسی (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
  • دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان) دوره مجازی آموزش جغرافیا (همدان)
    نمره 4.67 از 5

    399000تومان رایگان!
  • آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان) آموزش زبان انگلیسی / دوره های مجازی استان (همدان)
    نمره 5.00 از 5

    399000تومان رایگان!
همکاران ما
همکاران ما
بایگانی
  • اسفند ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۹
  • دی ۱۳۹۹
  • آذر ۱۳۹۹
  • آبان ۱۳۹۹
  • مهر ۱۳۹۹
  • شهریور ۱۳۹۹
  • مرداد ۱۳۹۹
  • بهمن ۱۳۹۸
  • دی ۱۳۹۸
  • آذر ۱۳۹۸
  • آبان ۱۳۹۸
درباره ما

ما در مرکز ترویج علوم انسانی برآنیم که گره های آموزش‌ای را که در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با آن مواجهه هستیم٬ فارغ از شعارزدگی بگشایم.

تماس با ما
  • تهران، خیابان انقلاب خیابان دوازده فروردین
  • ۰۲۱۸۸۹۲۷۸۰۷
  • info@workshoptime.ir
دسترسی سریع
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • دوره ها
  • اخبار
  • خانه
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد کارگاه های مجازی مرکز ترویج مطلع شوید.

انتشارات خیلی سبز |‌ انتشارات مهروماه

© ۲۰۲۰. حمایت شده توسط  مرکز ترویج علوم انسانی